Тест » Opel Astra 1.2 Turbo: Made In Germany (ТЕСТ)

Opel Astra 1.2 Turbo: Made In Germany (ТЕСТ)

1811
2022

Напълно новото, шесто поколение на Opel Astra е наследник на легендарния Kadett. Моделът поема отговорната роля на стилов отличителен символ на марката със светкавицата. С по-динамична осанка, стегнати, изпънати повърхности, изчистени от излишни елементи, новата Astra ни се усмихва с ново характерно лице, наречено Opel Vizor. Благодарение на изключително късия преден надвес новата Astra е само с 4 мм по-дълга от предшественика, независимо от увеличеното с 13 мм междуосие.

Дизайнът и техническата разработка на новото поколение са създадени изцяло в Рюселсхайм, люлката и гордостта на легендарната германска марка. Отново там се извършва и самото производство. Новият модел пренася в компактния клас иновативни решения, които досега бяха достояние само на по-скъпи модели. Пример за това е най-новото поколение адаптивни предни светлини Intelli-Lux LED® Pixel, които идват от флагмана на Opel Insignia и със своите 168 LED елемента представляват върхова технология за компактния и средния клас.

Истински скок във времето представлява интериорът на новата Astra. С новия дигитален Pure Panel аналоговите инструменти окончателно влизат в историята. На тяхно място идва т. нар. интерфейс човек-машина (HMI) със свежа, модерна графика и интуитивно управление. Широкоекранните сензорни дисплеи напомнят за смартфоните. Инженерите от Opel са се погрижили водачът да получи необходимата информация, без да бъде затрупан от излишни данни и функции. Ключови операции като контрола на климатичната система все още могат да се командват алтернативно с физически бутони и превключватели.

От години в AUTO BILD ни прави впечатление специалното отношение на Opel към седалките. На първия ред те са самостоятелно разработени от хората в Рюселсхайм и сертифицирани от Германското дружество за поддържане на здрав гръб AGR. Креслата отпред са позиционирани с 12 мм по-ниско от предходния модел, допълнително подчертавайки усещането за спортно шофиране. AGR седалките в новата Astra са най-добрите, предлагани в компактния клас, и включват широка гама от опционални настройки от електрическо повдигане, до електро-пневматична лумбална опора. При оборудване с тапицерия Nappa те предлагат дори вентилация, масаж за водача и подгряване както на предните, така и на задните седалки.

Водачът може да разчита на широко портфолио авангардни системи за асистенция: от head-up дисплей до полуавтоматизираната система за асистенция Intelli-Drive 2.0 и 360-градусовата камера Intelli-Vision. Следвайки SUV моделите Mokka, Crossland и Grandland, новата Astra е първият хечбек на Opel, който интерпретира новата изчистена дизайнерска философия на марката. От Opel Vizor виждат в традиционната германска марка новото лице на бранда, което за първи път се появи при Mokka като характерен, запомнящ се централен външен стилистичен елемент.

В задната част се открояват централно разположената емблема на Opel Blitz, вертикално оформените, високо монтирани стопове и задните светлини, изградени от енергоспестяващи LED елементи. Емблемата служи и за ръкохватка за задния капак и е изработена от високотехнологичен композитен материал.

Скок в дигиталната ера: цифровия информационен блок Pure Panel

Новата Astra ще се предлага още от самото начало на продажбите с мощни plug-in хибридни електрически задвижвания, както и с ефективни бензинови и дизелови двигатели, електрифицирайки компактния клас на Opel за първи път в историята на марката. Гамата се простира от 110 к.с. до 130 к.с. при бензиновите, а при дизеловите до 225 к.с. системна мощност при plug-in хибридните варианти. Шестстепенната механична трансмисия е стандартна за бензиновите и дизеловите агрегати, а осемстепенната автоматична предавателна кутия (електрифицирана при plug-in хибриди) се предлага като допълнително оборудване при по-мощните двигатели.

Цените стартират от 43 205 лева за 1,2-литрова бензинова версия със 110 к.с и 6-степенна механичната скоростна кутия. Най-скъпата Astra струва 66.815 лева за 1,5-литров дизел със 130 к.с. 8-степенна автоматична предавателна кутия и върхово ниво на оборудване Ultimate.

Красива гледка: златистият цвят му отива

Разходът на гориво при бензиновите агрегати според производителя се движи между 5,4 литра на 100 км при 1,2-литровия със 110 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия и 5,6 литра при същия обем на двигателя със 130 к.с. и 8-степенна автоматична кутия. При 1,5-литровия дизел със 130 к.с. разходът съответно е 4,3 литра на 100 км с 6-степенна механична и 4,6 литра на 100 км с 8-степенна автоматична предавателна кутия.

Извод

Солиден автомобил, вече и на сериозни цени. Характерни настройки и специфично оборудване правят разликата. Под чертата обаче няма как да се скрие, че новата Astra е вече част от портфолиото на Stallantis и трябва да се съобразява с този факт повече, отколкото преди години като част от General Motors.

Технически данни: Opel Astra 1.2 Turbo

Двигател 3 цилиндъра, турбо (130 к.с.) • Работен обем 1199 см3 Въртящ момент 230 Нм Зедвижване предно/8-степ. автомaтик Д/Ш/В 4374/1860/1441 мм Тегло 1371 кг Багажник 422-1339 л 0 – 100 км/ч
9,7 сек Макс. скорост – 210 км/ч Разход 5,6–5, 8 л / 100 км (WLTP) CО2 126-131 г/км Цена: от 51 460 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин