AUTO BILD България / Opel Astra срещу Peugeot 308: кой притежава по-добрите гени?

Opel Astra срещу Peugeot 308: кой притежава по-добрите гени?

Opel и Peugeot се обединиха. Конкурентите се превърнаха в братя. Ние обаче тестваме кой е по-талантлив


16
ян.
2018

Напоследък в автомобилния свят се наблюдава нещо странно: сътрудничещи си от години концерни се обединяват. Например френският автомобилен концерн PSA (Peugeot/Citroën) купи досегашната марка на GM Opel. След женитбата на двете марки сега новото „семейство“ трябва да живее заедно. Естествено скоро ще се появят нови общи „деца“. Какво обаче ще се случи с досегашните „отрочета“, които са „природени“? Затова ние докарахме два силни екземпляра от всяка марка за семеен дуел, за да разберем чии гени са по-силни: от Opel идва „родената“ през 2015 г. Astra K с 1,6-литров дизелов мотор (136 к.с.) и 6-степенна автоматична трансмисия. Тя е предизвикана на дуел от „роденото“ през 2013 г. и получило наскоро фейслифт Peugeot 308 с 2-литров дизелов двигател (150 к.с.), също с 6-степенна автоматична трансмисия. 308 е още по-уверен след фейслифта: най-впечатляващата  новост е лъвът на Peugeot, който сега е разположен в голям размер върху решетката на радиатора. Иначе няма съществени промени по външността: изчистени линии, масивни задни колони, характерна муцуна – c’est un Peugeot. Astra ни изглежда позната след две години – на външен вид тя е типичен представител на марката.

OPEL: ФУНКЦИОНАЛНИЯТ Сядаме в Opel. Класически кокпит, страхотни седалки, перфектна позиция на седене. Както отпред, така и отзад: има предостатъчно място, четирима души могат да пътуват удобно. Водачът спокойно може да остави ръководството за експлоатация в жабката: най-важните функции като управление на климатика се настройват чрез бутони в Opel, а тъчскрийнът за навигацията и развлекателната система за съжаление реагира малко мудно, но пък гласовите команди функционират безупречно.

PEUGEOT: ВАЖЕН Е ДИЗАЙНЪТ Качваме се в Peugeot. Стилен свят – поне на външен вид. Кокпитът, който е почти без бутони, високо разположените уреди, малкият волан и тъчскрийнът привличат погледите. Отказът от бутони и превключватели води до това, че дори и за настройка на обикновени неща като температурата е необходимо да влизате в сложни менюта и да отклонявате поглед от случващото се на пътя. По отношение на свързаността и асистиращите системи 308 предлага Apple CarPlay и Android Auto. Липсва обаче място на задната седалка. В сравнение с просторния Opel отзад в 308 е доста тясно.

ОБЕДИНЕНИ НА ПЪТЯ Време е да потегляме. Тук двата модела са на едно ниво. Opel звучи по-шумно, но затова пък се придвижва по-леко и равномерно от малко нервното Peugeot. И двата автомобила сортират добре шестте си предавки, но не и светкавично бързо. При превключване на по-висока предавка 308 остава ненужно дълго на по-ниската. Задвижванията на двата автомобила са мощни и ориентирани към комфорта, с леко предимство за Opel при разхода: 5,1 спрямо 5,7 литра дизел. „Французинът“ обаче е серийно оборудван с SCR катализатор, който въобще не се предлага за Opel – приспадаме десет точки. Затова пък Astra вози по-добре, не се управлява толкова нервно като Peugeot и придава усещане за стабилност. Peugeot е неконвенциално, Opel – сигурен. И двата модела демонстрират характер. Би било хубаво, ако всичко това се запази.

Още по темата

Card image cap
Първо сравнение на новото BMW 750i

26
ян.
2016

Горе, на върха, въздухът е разреден. А конкурентите са много силни. Надпреварата при возилата на шефовете

Card image cap
Ford Edge: идеален за дълъг път

8
окт.
2016

Ford пусна на европейския пазар своя голям SUV Edge. AUTO BILD България тества сигурния и комфортен "американец"

Card image cap
Новият кросоувър C-HR: eдна страхотна Toyota

4
ян.
2017

Отдолу SUV, отгоре Coupé с пет врати – японците атакуват с екстравагантен дизайн. С хибридното задвижване на Prius C-HR обаче не е евтин

Card image cap
Новото BMW M4 GTS: Убийствен и лек състезател

30
юни
2016

Водно впръскване, Trackday спойлер, окачване на състезателен автомобил – това M4 е ултраяко

Card image cap
Първи впечатления от новия VW Crafter

16
ное.
2016

Със следващото поколение на Crafter VW иска да се наложи при бизнес клиентите – куриери, майстори и др. AUTO BILD изпробва „транспортьора“

Card image cap

В последния брой:

Архив >