2017
ОЙТО ЗАКЪСНЕЕ, ГУБИ. НО КОЙТО ИЗБЪРЗА, също. В края н а 2011 година Opel представиха високотехнологичен, подходящ за всекидневието електромобил с електромотор и четири цилиндров бензинов двигател. Но почти никой не го купуваше. Защо? По онова време футуристичната Ampera бе прекалено скъпа за повечето клиенти с цените си от около 85 ооо лева. Години по-късно този Plug-in xибpид (възможно е чисто електрическо шофиране, акумулаторът може да се зарежда от контакта) вече струва по-малко от половината – но добра оферта ли е това?

Не са подходящи за водачи с далекогледство: множество малки сензорни бутони, които се разчитат само с очила за четене
Пазарът на употребяваните Ampera и идентичния брат Chevrolet Volt е разделен на два лагера: предлагат се някогашни демонстрационни автомобили с пробег до 30 000 км – като нашия тестов автомобил от дилъра на марката Dello. Има и модели с маратонски пробег от 150 000 и повече километра. Последните най-често се предлагат в Холандия , където четириместният фастбек бе относително успешен заради стимулите от страна на законодателя. Германските водачи продължават да очакват подобно нещо от своето правителство… Обаче: подобен електромобил с удължител на пробега – бензинов двигател, който зарежда акумулатора или механично задвижва предните колела – може да бъде изгоден именно при покупка на старо. Защото Ampera може да измине между 50 и 100 километра чисто електрически – при нулеви вредни емисии. Но фактът, че продажбите в Германия не потръгнаха, не се дължи на високите технологии. А и Ampera няма сериозни недостатъци.