Opel Adam на старо: лайфстайл джудже с добри гени

2707
2021

Само след няколко години от Opel отново спряха от производство шикозния Adam – струва ли си градската бълха като употребяван автомобил? И на какво трябва да обърнем внимание при покупка?

Adam всъщност не трябва да се бои, че ще бъде изгонен от рая. Ева доста се радва на готиния Opel, а проверяващите от TÜV  – също. Най-важната информация за клиентите на употребявани автомобили с доклада на  TÜV за AUTO BILD!

Opel Adam

Период на производство: 2013 до 2019 г.
Двигатели: 69 к.с. (1.2) до 150 к.с. (1.4 Turbo)
Цена: от 11 500 лв.

Резултат от краш-теста за сигурност на Euro NCAP 2013 г.: 4 звезди

Това представлява Adam

Той не е първият от този сегмент мъници, но затова пък е нещо като дизайнерски вариант на Corsa. Именно тя е базата на Adam – конкурент на Fiat 500, Mini и Audi A1. Opel се гордеят с големия брой възможности за персонализиране: можете да комбинирате диво цветове, тапицерии, джанти и др. Райска екстра: таван със звезди и 63 светодиода. Тоест моделът е лайфстайл-бегачка за града, но не и само това. Отпред има доста място, а отзад все пак спокойно можете да закрепите две детски седалки с Isofix. В малкия багажник можете да поберете две каси с напитки. Wer Ако сгънете задните седалки и оставите кората за багажника вкъщи, все пак ще приютите 670 литра – не е много, но все пак е нещо. Освен базовия вариант има пакети на оборудване Open Air с покрив от плат и Rocks с визия а ла SUV.

Това може Adam

Да се стрелка пъргаво и бързо благодарение на малките си размери. Естествено това зависи от моторизацията. По-слабите агрегати като 1.2 с 69 к.с. са за по-спокойно шофиране. Препоръчителен е предлаганият от средата на 2014 1-литров турбо двигател с 90 или  115 к.с. По-динамичните натури трябва да се насочат към Adam S със 150 к.с., който ни напомня на добрите стари GSi-времена. Дизелови моторизации не се предлагат, но затова пък има Adam на пропан-бутан – в Германия обаче се среща рядко.

Това създава ядове при Adam

Всъщност са малко неща. ADAC определя Adam в зелената зона и съобщава за дефектни впръсквателни клапани за годините на производство 2013 и 2014. Кутията за оплаквания на AUTO BILD няма много записки, но през 2014 и 2015 г. има сервизни акции – заради недостатъчно добре затегнат болт на окачването; както и поради опасност от счупване на шарнирно съединение. През 2016 г. също има сервизна акция, тъй като в търговската мрежа е възможно да са попаднали некачествени резервни части. През 2017 г. се появяват проблеми с паркинг-спирачката.

ОЦЕНКА НА TÜV

Окачване

Като изпратен от небето – това обаче важи само за полуоските и кормилната система на Adam – никакви проблеми. Ръждата също изобщо не е тема. При кормилните накрайници има проблеми при моделите на възраст над 5 години. Пружините и амортисьорите създават значително повече проблеми – наследството на Corsa.

Светлини

Не са божествени, но са добри: късите светлини на Adam създават често проблеми – най-вече при 3- и 5-годишните екземпляри. За осветлението отпред и отзад, както и за мигачите има добри оценки.

Спирачки

Един раздел, доставящ голяма радост. Спирачните тръбопроводи са безпроблемни, маркучите – почти. Спирачните дискове се износват по-бавно в сравнение с при другите автомобили. Ядове създава обаче паркинг-спирачката, която малко дърпа назад иначе добре представящите се 6- и 7-годишни екземпляри на модела.

Екология

При темата теч на масло Adam се проявява негативно след втория технически преглед  – дори се представя малко по-зле от конкуренцията. Ауспуховата уредба не създава проблеми, управлението на двигателя също най-често е безупречно.

ИЗВОД НА AUTO BILD

Всъщност Adam е автомобил-мечта. Чаровен, красив, а вътрешните му добродетели са много добри. Затова е доста харесван от жените – както и от проверяващите от TÜV. Никаква ръжда, прилично окачване, добро осветление. Най-голямата слабост на Adam са пружините и амортисьорите – тук на преден план излизат гените на Corsa. Все пак моделът се класира на първо място в ранглистата на мъниците.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин