След успешно представяне през ноември Opel има всички шансове да отбележи растеж на пазарния дял и на оборота за трета поредна година. От януари до ноември броят на продадените в Европа автомобили на „светкавицата“ е нараснал с 38 000 бр. до 1,02 млн. (по данни от централата в Рюселсхайм). Така от 2011 г. марката за първи път успява да реализира над 1 млн. коли само за 11 месеца. Същевременно за непълната 2015-а пазарният дял се е увеличил до 5,81 процента – а за цялата 2014-а е бил 5,74.

Така изглежда бъдещето: Insignia II ще поставя нови мащаби.
С 18 943 нови регистрации на германския пазар Opel отбеляза увеличение от 3,9 процента за периода от януари до ноември т.г. В родината си марката се нарежда на пето място с пазарен дял 7,1 процента след BMW (4-то място), Аudi (3-то), Mercedes (2-ро) и VW (1-во). В Германия Astra изпревари по продажби Corsa – така компактният автомобил отново е най-успешният в моделната гама. Търговският директор Петер Кристиан Кюсперт възлага големи надежди и на 2016 г. – досега в цяла Европа били приети над 65 000 поръчки за новата Astra. “През следващата година ще наберем още по-висока скорост c Astra Sports Tourer и други новости“, убеден е Кюсперт.
Нова Insignia и Meriva като кросоувър
За първите 11 месеца на 2015 г. на германския пазар при флагмана на марката – Insignia, беше регистриран спад в продажбите от около десет процента. Вероятно през 2016 г. това ще се промени: второто поколение на модела ще бъде не само дизайнерско бижу, но голям Opel в истинския смисъл на думата. По дължина той ще порасне с около 15 см, а междуосието ще бъде увеличено с 9. Така Insignia ще предлага много повече пространство, отколкото досега. Комбито на модела – Sports Tourer, ще напомня на Shooting Break.

При следващото издание на Meriva срещуположно отварящите се врати ще бъдат история.
Продажбите и на Meriva паднаха през 2015 г. До ноември в Германия са регистрирани 13 855 бройки от минивана – а това означава спад от 11 процента. Opel реагира бързо и превръща модела в кросоувър: през 2017 г. оспоравните врати, отварящи се срещуположно, вече ще бъдат история. Концепцията на каросерията ще напомня за конкуренти като актуалното Renault Espace. Според Opel Meriva ще стане CUV – Crossover Utility Vehicle, т.е. всестранен талант, автомобил с много предназначения.