2022
НА територията на завода на Opel в Рюселсхайм се вижда резултатът от сливането с Fiat и PSA. Навсякъде се появяват модели на Peugeot, Jeep и DS – там, където някога паркираха Omega, Vectra и компания. Затова е разбираемо, че хората от Opel настояват за максимална идентичност при новата Astra. Докато предшественикът се произвеждаше в Полша и Великобритания, новият модел отново ще е „made in Germany“. Затова и тук му поставят съвсем уверено знака „тестван на магистралата“ – едва ли може да има по-германски начин за обозначение.

За да блести максимално, цветът „култово жълт металик“ се доплаща. Това е единственият доплащащ се цвят. Отпред впечатление прави Vizor-ът. Така тук наричат предницата, която при Astra наподобява силно тази на Manta A. Не е случайно – в областта на задната колона също прозира собствената история на марката. Пластмасовият триъгълник като завършек на линията на прозореца цитира Kadett D – смело. Смъкнатата задница с тесните, приличащи на крила светлини и вертикалната трета стоп светлина демонстрира динамика. Качваме се и потегляме. Тъй като тестваме спортната GS Line, AGR седалките, които са подчертано комфортни, са покрити с алкантара. Хората от Opel знаят как да правят седалки. Погледът ни минава през „Pure Panel“. Стъклена ивица с широчина 85 сантиметра, която приютява два 10-инчови монитора и е без всякакви отражения. Ще го тестваме при следващия ден със слънце.

Не толкова „pure“ както планираното се осъществяват управлението и изображението. Стартираме с хибрида. Със системна мощност от 180 к.с. той засега е топмоделът на серията. 1,6-литровият 4-цилиндров агрегат със 150 к.с. е подпомаган от електромотор със 110 к.с. Батерията с капацитет от 12,4 кВтч осигурява електрически пробег до 60 километра и максимална скорост от 135 км/ч. Потегляме безшумно – още при излизане ни направи впечатление диаметърът на завой от само 10,5 метра. Благодарение на фината 8-степенна автоматична предавателна кутия смяната на предавките става незабелязано.

Ако бързате, можете да спринтирате за 7,6 секунди до темпо 100, а максималната скорост е 225 км/ч. Ако това не ви е достатъчно– изчакайте версията с 225 к.с. Ако пък ви е много, насочете се към малкия бензинов мотор със 110 и 130 к.с. Пестеливците могат да се спрат на дизелов мотор със 130 к.с., а тези, които имат да пренасят разни неща, по-добре да изчакат до лятото появата на комбито Sports Tourer. От 2023 г. пък на пазара ще се появи изцяло електрическата Astra-e. Opel – това значи голямо разнообразие. Дали новата Astra е на нивото на конкуренцията, или е по-добра? Ще разберем след първия ни сравнителен тест. Засега виждаме, че е доста различна. Качество, което се среща рядко в компактния клас.
Технически данни: Opel Astra Plug-in Hybrid
Двигател 4 цилиндъра, турбо (150 к.с.) + ел. двигател (110 к.с.) Работен обем 1598 см3 Системна мощност 133 кВт (180 к.с.) Въртящ момент 360 Нм (системен) Задвижване предно/ 8-степ. автом.
Д/Ш/В 4374/1860/1442 мм Тегло (празен) 1678 кг Багажник 352–1268 л 0–100 км/ч 7,6 сек Макс. скорост 225 км/ч Разход 1,0 л А95Н (WLTP) Емисии CO2 22 г/км Ел. пробег до 60 км Цена от 71 500 лв. (в Германия)

Първо впечатление
Собствен стайлинг, широка гама на оборудване и двигатели, голям брой поставки, голяма практична стойност. По отношение на качеството обаче все още има какво да се желае.
ИЗВОД
Самоуверено и с поглед върху собствената история – при разработката на новата Astra Opel демонстрира смелост и любов към детайлите. Клиентите ще бъдат впечатлени от големия избор.