Opel на път към високоавтоматизирано управление

Германският изследователски проектKo-HAF представи междинните резултати от дейността си


19
май
2017

Системите за високоавтоматизирано управление в условия на реално пътно движение по германските автомагистрали се доближават до етапа на реалната употреба благодарение на изследователската и развойна дейност, в която компанията Opel влага своите усилия. Германският автомобилен производител е част от “Ko-HAFKooperatives hochautomatisiertes Fahren” („Съвместно високоавтоматизирано шофиране”) – германски проект, който се занимава с изследването и развитието на системите за съвместно високоавтоматизирано управление и който представи междинните резултати от дейността си на 18 май в германския град Ашафенбург. Началото на проекта Ko-HAF бе поставено през месец юни 2015 година и се очаква да приключи през месец ноември 2018 година.

При системите за съвместно високоавтоматизирано управление няма необходимост от постоянно наблюдение на дейсността им от страна на водача. Човекът зад волана може да се занимава с други дейности и задачи, но ако вниманието му бъде изискано от системата, той трябва да бъде в състояние да поеме контрола върху автомобила в рамките на определен период от време. За целта автомобилът следва да „вижда” сам по-далеч напред, отколкото е възможно за човешките сетива, използвайки модерните сензорни технологии, включени в състава на системата. Именно това е областта, в която решаваща роля играе Ko-HAF – превозните средства изпращат информация за актуалната пътна обстановка около тях като например, участъци от пътя в ремонт, задръствания и пътнотранспортни произшествия към сървъра за безопасност на системата („Safety Server”). Информацията се събира и компресира от Safety Server, така че да се създаде прецизна карта на обстановката, която да се предостави на автомобилите при поискване – подобно на изкуствен хоризонт, който осигурява изключително подробна картина на предстоящия за изминаване маршрут.

Ролята на специалистите на Opel в проекта Ko-HAF е съсредоточена върху разработката на компютризираните карти и върху процеса на изключване на автомобила от режим на автоматизирано управление и обратното предаване на тази функция на водача. Инженерите от Рюселсхайм са проектирали архитектурата, интерфейсите (контактните звена) и протоколите за комуникация на сървъра Safety Server, които в момента преминават изпитания в рамките на проекта.

Допълнителна основна задача е била разработката на ефективен процес за самостоятелно определяне на местоположението от страна на автомобила. Експертите на Opel са проектирали алгоритми за визуално картографиране и локализация, които впоследствие са обединени с информацията от поддържащото програмно звено („back-end”) и бордовите карти, сензорите за движение и данните от глобалната сателитна навигационна система GNSS (Global Navigation Satellite System). Процесът на определяне на местоположението е преминал процес на одобрение в изпитателен автомобил Opel Insignia в тестовия център на марката Opel, както и при движение по тестовия маршрут на проекта Ko-HAF по магистралните отсечки около Франкфурт на Майн.

Втората област, в която инженерите на Opel са фокусирали своите усилия, засяга действията на водача. Специалистите на компанията са разработили специализиран софтуер и система от сензори за регистрация и оценка на поведението на водача по времето, в който автомобилът се управлява автоматично.

Opel създава и прототип, който може да демонстрира основните функции на съвместното високоавтоматизирано управление при движение на магистрала – например автоматизираното качване и включване в движението на аутобана, самостоятелно движение по магистрална отсечка включително маневри за изпреварване и накрая напълно автоматично напускане на магистралата. Публична демонстрация на прототипа на Opel в условия на реално движение по магистрала е планирана в рамките на заключителното представяне на резултатите от проекта Ko-HAF през месец септември 2018 година.

Вследствие на сложността на авангардните електронни системи за подпомагане на водача, необходими за осъществяването на системата за съвместно високоавтоматизирано управление, процесът на одобрение на всички функции в условия на реално движение би изисквал изминаване на пробег, надхвърлящ разумните нива. Поради тази причина в момента специалистите на Opel разработват нова изпитателна стратегия, която в максимално възможна степен да замени тестовете в реални условия със симулатори.

Още по темата

Card image cap
Фейслифт за Mazda 3

19
юли
2016

Три години след пазарния старт на третото поколение на Mazda 3 производителят ще пусне сериозно обновена версия на модела. При това Mazda 3 ще има не само променена външност

Card image cap
Иновативни пикселно-лазерни фарове за Range Rover

5
дек.
2017

Следващата генерация SMARTRIX-модули Osram, разработена съвместно с Varroc Lighting Systems, ще даде на Range Rover и Range Rover Sport свеж външен вид, както и по-интелигентно разпределение на светлината

Card image cap
Ford Police Interceptor: защитен от противотанкови муниции (ВИДЕО)

15
мар.
2016

Какъв калибър само! Ford САЩ предлага за Police Interceptor панели за вратите, издържащи на обстрел с противотанкови муниции

Card image cap

В последния брой:

Архив >