Opel направи най-големия си SUV по-изискан


13
юли
2021

Новият Opel Grandland вече може да бъде поръчан – с нов дизайн, иновативни технологични решения и гама от високоефективни задвижвания включващи plug-in хибридни версии. Новият Grandland предлага високотехнологични системи за асистенция и високо ниво на комфорт още при базовото ниво със стартова цена от 27 250 eвро в Германия (включително ДДС). Новият модел вече е оборудван с напълно дигиталния кокпит Pure Panel. Други важни акценти са предлаганите като допълнително оборудване предни светлини IntelliLux LED® Pixel Light и системата за нощно виждане Night Vision, правещи своя дебют в Grandland.

Списъците със заявки за новия Grandland се отварят днес, а първите автомобили ще напуснат поточните линии на завода в Айзенах, Германия, в края на есента.  

„Новият Opel Grandland, нашият флагмански SUV, вече може да се поръчва“, отбелязва Андреас Маркс, ръководител на Opel Germany. „Със своя спортно-елегантен дизайн, както на външността, така и на интериора, системите за асистенция от по-високи пазарни сегменти, той ще се хареса на клиентите. Те имат избор от високоефективни бензинови и дизелови двигатели, както и plug-in хибриди, със или без електрическо двойно предаване. Всичко това на достъпни цени.”

Всеки Grandland е оборудван на високо ниво. В стандартното се включва предупреждение за опасност от удар отпред с автоматично аварийно спиране, защита на пешеходци, асистент за поддържане на лентата, разпознаване на пътните знаци и на умората на водача, както и круз контрол с ограничаване на скоростта.

Външният дизайн на новия Grandland вече включва новото марково лице Opel Vizor и облицовки на арките на калниците в цвета на автомобила като опция. В интериора, още базовото ниво предлага Pure Panel, комбиниращ седеминчов информационен център за водача (Driver Information Center) и подобен по размери цветен сензорен екран за работа с Apple CarPlay и Android Auto чрез инфоразвлекателната система  Multimedia.

Налични също още в базовата версия Business Edition, предлагана на цена от  €27,250, са предните и задните сензори за паркиране, както и автоматичният асистент за паркиране, камерата за обратно виждане и предупреждението за обект в сляпата зона на водача, които допълнително подобряват безопасността. За съответстващо ниво на задвижване, Grandland се предлага с 1,2-литров бензинов турбо мотор с директно впръскване и мощност от 96 кВт/130 к.с. (Разход на гориво при варианта с шестстепенна механична трансмисия; NEDC: градски 6,1-6,0 л/100 км, извънградски 4,5-4,4 л/100 км, комбиниран 5,1-5,0 л/100 км, 117-114 г/км CO2; WLTP: комбиниран 6,4-6,2 л/100 км, 145-141 г/км CO2).

Тези, които имат желание да се движат изцяло на електричество и по този начин без емисии, но с изобилие от мощност могат да един от двата plug-in хибридни варианта. Новият Grandland Hybrid може да бъде поръчан като Business Edition, на стартова цена от €44,290 (само €37,112 с отчитане на бонуса за екологично задвижване в Германия (Разход на гориво; WLTP: 1,5-1,4 л/100 км, CO2 емисии 34-31 г/км; NEDC: 1,7-1,5 л/100 км, 37-35 г/км CO2; и двата комбинирани).

Opel Grandland под формата на Hybrid и Hybrid4

С 1,6-литровия бензинов турбо мотор и електрически мотор осигуряващи задвижване на предните колела, Grandland Hybrid предлага системна мощност от 165 кВт (224 к.с.) и въртящ момент от до 360 Нм. Задвижването на Grandland Hybrid включва 1,6 литров четирицилиндров бензинов турбо мотор с директно впръскване и мощност от 133 кВт (180 к.с.), електрически мотор с 81 кВт (110 к.с.) и акумулаторна батерия с капацитет от 13,2 кВтч. Електрическият мотор е свързан с електрифицираната осемстепенна автоматична трансмисия, а ускоряването на  автомобила от нула до 100 км/ч става за 8,9 секунди. Движейки се изцяло на електричество, Grandland достига максимална скорост от 135 км/ч. Максималната скорост е 225 км/ч.

Grandland Hybrid4 комбинира мощността на 1,6 литровия турбо мотор с два електрически мотора, постигайки системна мощност от до 221 кВт (300 к.с.). Разходът на гориво по WLTP (комбиниран, претеглена стойност) е 1,4-1,3 л/100 км с емисии от 32-29 г/км CO2 (NEDC: 1,6-1,5 л/100 км, 36-34 г/км CO2).

Максималната скорост на Grandland Hybrid4 е 235 км/ч. Електрическата част на системата за задвижване включва два електромотора, по един на предния и на задния мост. Предният има мощност от 81 кВт (110 к.с.), задният от 83 кВт (113 к.с.), а общата системна мощност, заедно с ДВГ е 221 кВт (300 к.с.). Предният електромотор предава мощността си към предните колела чрез електрифицираната осемстепенна автоматична трансмисия. Вторият електрически мотор и диференциалът са интегрирани в обща компановка при задния мост, което от своя страна превръща Grandland Hybrid4 в автомобил с постоянно двойно предаване, за оптимално сцепление. Освен това въртящият момент на електрическите мотори е налице още с подаването на газта.

При Grandland Hybrid4, водачите могат да избират измежду четири различни режима на движение – “Hybrid”, “Electric”, “All-Wheel Drive” и “Sport” – в зависимост от предпочитанията и изискванията. Режим “Hybrid” се фокусира върху снижаването на разхода на гориво, позволявайки изминаването на пробег от 59 километра по цикъл  WLTP (67-69 км NEDC).

Системата за регенеративна енергия има грижата да улавя кинетичната енергия по време на намаляване на скоростта, която в противен случай би се разсеяла във вид на топлина. Клиентът може да избере измежду два режима на работа на електрическите машини като генератори, така че електричеството генерирано в режима на рекуперация да се насочва и акумулира в батерията с капацитет от 13,2 кВтч.

Ефективни бензинови и дизелови двигатели

Същевременно с това, клиентите са свободни да изберат вариант на задвижването, което пожелаят, в зависимост от техните изисквания и индивидуални предпочитания. Двигателите с вътрешно горене, които са включени в гамата на новия Opel Grandland се характеризират също с висока ефективност и нисък разход на гориво. 1,5-литровият дизелов агрегат с мощност от 96 кВт/130 к.с. осигурява въртящ момент от 300 нютонметра от 1750 об./мин и се предлага с осемстепенна автоматична трансмисия (Разход на гориво; NEDC: градски 4,1 л/100 км, извънградски 3,7-3,6 л/100 км, комбиниран 3,9-3,8 л/100 км, 102-99 г/км CO2; WLTP: комбиниран 5,3-5,2 л/100 км, 139-136 г/км CO2).

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин