Една причина за покупка по-малко: в края на 2020 г. прехвалената онлайн услуга приключва. Клиентите са объркани
АКО СЕ СЛУЧИ НЕЩО НЕПРЕДВИДЕНО е добре, когато не си сам. OnStar ще ти помогне да се справиш. Така бива рекламирана онлайн-услугата в Twitter – в бъдеще на произвола на съдбата ще останат 500 000 водачи на Opel. Функцията за аварийно обаждане, както и всички услуги от OnStar ще бъдат спрени на 31-ви декември 2020 г. OnStar става офлайн! При това услугата е доста популярна сред клиентите. OnStar включва диагноза на автомобила, при повреди автоматично вика пътна помощ и разполага с асистираща услуга, която помага при маршрутите на навигацията и търсенето на хотел. Освен това чрез услугата в автомобила разполагате с интернет. Годишно услугата струва 200 лв. Допълнително се плащат таксите за бърз интернет. Причината за преустановяването на OnStar са преговорите за скъпи лицензи и новите условия за права на собственост. След като Opel бе купен от концерна PSA (Peugeot, Citroën) OnStar остана притежание на General Motors. Сега наличната технология на GM трябва да бъде заменена от продукти на PSA. Специалистите в бранша гледат на OnStar като на важен критерий за покупка. Кой обаче ще си поръча система, която скоро ще приключи? За Opel обаче вероятно проблемът не съществува. „Ако днес си купите OnStar, ще можете да я ползвате в продължение на две години и половина“, казва говорителят Александър Бацио. Клиентите на нов автомобил могат да поръчат услугата срещу 1000 лв. Спирането на OnStar ще има опустошителни последици за моделната политика на Opel. Така планираният за 2019 г. фейслифт на Astra ще трябва да се задоволи с услуга с изтичащ срок. Адаптирането към свързаността на PSA няма да стане за кратко време, а усъвършенстването на техниката на GM е забранена. За всички бъдещи модели от новата Corsa (2019) ще се използва новата система „Opel Connect“. До 2024 г. всички нови модели от гамата на Opelще преминат към тази система. Новата „Opel Connect“ технология вероятно е китайска разработка. Както наскоро обявиха от PSA, съвместно производителя на сматфони Huawei ще бъде разработена базирана на Cloud –свързаност на автомобила. Ако в момента използвате OnStar, няма начин да не бъдете разочаровани. „Не е предвидена функция за преоборудване или междинна стъпка“, казва говорителят на Opel Бацио. Така че след 2020 г. водачите на Opel с OnStar ще пият по една студена вода след 2020 г. Когато онлайн услугата бъде спряна, три бутона без функция ще ви напомнят, че тук някога се е намирала прехвалената (AUTO BILD Connected Car Award) система. „Разбираемо е , че клиентите са ядосани, Opel трябва да измисли нещо като компенсация“, съветва експертът в бранша Щефан Брацел. „Освен това дилърите трябва от сега да запознаят клиентите с проблемите.“ За да не останат сами, когато се случи нещо неочаквано.
„OnStar с всички тези приложения приключва на 31. 12. 2020. Функцията за аварийно обаждане и всички уеб базирани услуги като определяне на местоположението на автомобила след това няма да се предлагат.“
Александер Бацио, Assistant Manager Product and Lifecycle-Communication Opel