2021
Opel са преработили 50-годишна Manta A в рестомод с електрическо задвижване. AUTO BILD разгледа автомобила отвътре.
Този Opel Manta е електрически! Opel Manta GSe ElektroMOD служи в Рюселсхайм като посланик на марката. Защо? Тъй като рестомодът (стар автомобил с модерна техника) свързва минало и настояще. Като илюстрация на това Opel са комбинирали 50-годишна Mantas A и електрическо задвижване, както и модерен кокпит от Opel Mokka и актуални светлини.
Решетка с анимации
Още на пръв поглед Manta GSe изглежда като смесица между минало и настояще. Каросерията е осигурена от Opel Classic – не е жертвана перфектна Manta A (произвеждана между 1970 и 1975 г.), а нуждаещ се от реставрация автомобил-донор. Каросерията не е променяна. Затова пък предницата – решетката е като тази на актуалния Opel Mokka, включително и светлините. Промени има и по задницата – черната контрастна ивица, обхващаща четирите кръгли светлини, е лакирана, като светлините използват металните обръчи на оригинала. В профил впечатление правят модерните 17-цолови джанти.
Серийната трансмисия е запазена
Във вътрешното пространство тази Manta е претърпяла голяма трансформация. Вместо класическите уреди създателите са монтирали кокпит от Mokka с два монитора в арматурното табло. Модерните уреди се вписват изненадващо добре във филигранното Coupé. Предните седалки са спортни – от Adam S, а интериорът на тази A-Manta е покрит с алкантара и кожа. От средния тунел се подава скоростен лост. Само бутафория? Категорично не! Тъй като въпреки, че Manta GSe разполага с електрическо задвижване, серийната трансмисия е останала на борда. Така, че ако искате можете да превключвате предавките класически чрез педала на съединителя и скоростния лост. Електромоторът разполага със 147 к.с. и максимален въртящ момент от 255 Нм – той изобщо не се затруднява с тежащото 1137 кг Coupé. Между другото: задвижването продължава да е отзад. Засега от Opel не дават информация за цената и динамичните характеристики. Известно е само, че батерията с капацитет от 31 кВтч. осигурява пробег от 200 километра.
ИЗВОД
Дали е добра идея да оборудваш стара кола с нова техника? Сигурно е въпрос на вкус, но в случая с Manta GSe смятам, че операцията е минала успешно. С много любов към детайла и внимателно модернизиране Manta GSe прави успешен шпагат между „доброто старо време“ и настоящето. Хубаво, че екипът около електрическата Manta е реализирал смелата си идея.