Omega V8: Opel-ът, който можеше да промени всичко

1405
2018

Omega V8 можеше да се превърне в Diplomat на 21-и век

Докато през февруари 2000 Opel почва да разкрива детайлна информация за мощността, спокойния ход на мотора, тягата, спортното окачване и тракшън контрола, хвали се с използвания във вратите и централната конзола алуминий, както и с ауспуховия накрайник от благородна стомана, трансмисията на Omega V8 води последната си битка върху стенда – и я губи безславно, с пушещи ламелни съединители. Но какво щеше да стане, ако Omega V8 действително имаше шанс да промени съдбата на Opel? Щеше ли тя да се справи с тази тежка задача? Вероятно да. А Opel можеше да си спести направения сякаш насила експеримент Signum. Най-малкото защото V8 имаше потенциал да се превърне в класика – като Omega-та на високия клас, Diplomat на 21-и век. И дори да беше подценявана, все щеше да се намери кой да я оцени.

Технически данни

Opel Omega V8, отпред надл. • 2 клапана на цил. • централно разположен разпределителен вал, ангренажна верига • Работен обем 5650 куб.см • Макс. мощност 228 кВт (310 к.с.) при 5600 об/мин • Макс. въртящ момент 450 Нм при 4400 об/мин • Задно задвижване • 4-степ. автоматична трансмисия • Гуми 235/45 ZR 17 • Спирачки дискови вентилирани, отпред 330/отзад 300 мм • Д/Ш/В 4900/1775/ 1450 мм • Обем на резервоара 75 л • Макс. скорост 250 км/ч • 0–100 км/ч за 6,9 сек.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин