2017
През пролетта на 1990 г. феновете на Porsche почти изпадат в траур: в сравнителен тест 944 S2 „пада“ от Omega 3000 24V с максимална скорост 238 срещу 242 км/ч. Porsche е победено от Opel, спортен модел е бит от седан с по-малко конски сили, по-евтин с 25 000 марки. От септември 1986 г. флагманът в гамата на производителя от Рюселсхайм се казва Omega – което ни навежда за мисълта на ерата на дигиталните часовници. Във времето, когато на мода са асиметричните прически и маратонките Adidas Allstar, стилистите на Opel се захващат с острите ъгли и създават каросерията на Omega A.
Целият заден мост е останал в миналото: вече и четирите колела разчитат на независимо окачване. За съжаление в миналото е останала и славата на Opel като много надежден автомобил: качеството на изработка не е добро, при ранните екземпляри има ръжда, а елементите в интериора дрънчат. През 1987 г. към палитрата от 4-цилиндрови агрегати е добавен познатият от Senator и Monza 3-литров редови „шестак“ със 177 к.с. (156 – при версиите с катализатор). Оборудваните с този мотор версии получават означението 3000 на задния капак – но старичкият двигател предлага по-скоро комфорт, отколкото мощ. Доста по-различно е положението с 3000 24V.
Тук инженерите правят сериозна крачка напред, като поставят алуминиева цилиндрова глава с 24 клапана, два горноразположение разпределителни вала, Bosch Motronic и работещата на две фази всмукателна система Dual Ram. Моторът работи много фино – и дори не е неприлично лаком. В директно сравнение дори конкуренти като BMW 535i и Lancia Thema 8.32 изостават. 204 конски сили и 520 литра обем на багажника в един автомобил: без съмнение за времето си тази Omega е била забележителна.
Продължете на следващата страница