2024
До началото на 80-те години в някои от големите градове на Съединените щати все още могат да се видят необичайни и много любопитни на външен вид автомобили, които приличат на нещо средно между комби, стреч-лимузина, микробус и спортно купе. Това са известните „летищни лимузини“, поддържащи ежедневна връзка между градските центрове и летищата, която е много по-бърза и по-удобна от пътуването с автобус или метро. Най-известният от тези автомобили със сигурност е Checker Aerobus, базиран на известната марка таксита, използвани в Ню Йорк.
В края на 60-те години обаче компанията Cotner & Bevington, която е специализирана в производството на каросерии за линейки и катафалки върху удължени шасита, решава да предложи нещо наистина различно. Скоро след като става собственост на компанията Miller-Meteor bodybuilder през 1965 г., Cotner & Bevington решава да реализира своя екстравагантен проект, като използва за основа току-що дебютиралото спортно купе Oldsmobile Toronado. Miller-Meteor отхвърля проекта с аргумента, че ще той ще наруши тяхната собствена премиум гама. Тогава ръководителите на Cotner & Bevington препродават акциите си в Miller-Meteor и основават компанията American Quality Coach (AQC) в Блайтвил, щата Арканзас, с което възвръщат своята независимост. Една от първите им задачи е подновяване на проекта, базиран на Oldsmobile Toronado, но този път използваният модел е от 1968 г., на чиято база изработват първата си „летищна лимузина“.

Изборът на типично спортно купе като Toronado на пръв поглед изглежда доста ексцентрична идея, но от друга страна той е и много практичен, тъй като автомобилът е с предно предаване (един от малкото такива, произвеждани в САЩ), а по този начин отпада необходимостта от кардан и подът остава напълно равен. Освен това се оказва, че задното окачване на Toronado, което представлява сложна и скъпа експериментална система с коректор на натоварването, също се вписва много добре в изискванията на новия проект.

AQC 707 Jetway, чието серийно производство започва в края на 1968 г., е наистина огромна кола с 8 врати, която може да побере от 12 до 15 души и има голямо багажно отделение. Изработката се отличава с много високо качество, и както добре личи и от снимките, всички допълнителни компоненти на каросерията са направени така, че да придадат на тази лимузина една забележителна стилистична последователност. Тези големи усилия обаче изискват сериозен финансов ресурс, с който младата компания не разполага, и нейният оборотен капитал се стопява много бързо, а предлаганите автомобили се продават много по-трудно от очакваното. Фирмата фалира през 1970 г., като дотогава са направени общо 52 автомобила.

Ето и малко техническа информация за AQC 707 Jetway: междуосие 4700 мм, дължина 8200 мм, тегло 3700 кг, двигатели V8 с работен обем 6970 куб.см и мощност 385 к.с. или V8 с работен обем 7462 куб.см и мощност 400 к.с., скоростна кутия: 3-степенна автоматична.