2021
В един относително кратък период от миналото токийската компания Ohta (точното произношение е “О̀та”) е сред водещите автомобилни фирми в Япония. Тя създава своя първи прототип, обозначен като OS с четириместна открита каросерия с две врати още през 1922 г., но серийното производство на автомобили започва едва през 1934 г. Те разполагат с 4-цилиндров двигател с работен обем 736 куб. см, който остава почти непроменен до началото на войната.
Благодарение на финансовата подкрепа от страна на компанията Mitsui, фирмата Ohta предлага богата гама автомобили с каросерия седан, фаетон, роудстър, а също така лекотоварни камиони, базирани на същата платформа. През 1936 г. е лансиран моделът OC, а между 1937 и 1939 г. се произвежда неговата подобрена версия OD. В периода 1934 – 1935 и 1947 – 1957 г. компанията се нарича Ohta Jidosha Seizosho Co Ltd, а между 1935 и 1945 г. фирменото название е променено на Kosoku Kikan Kogyo.
Ohta възстановява дейността си в края на 1947 г. Първите два следвоенни модела, представени от нея, са миниатюрен седан с две врати, лансиран под името Ohta Sedan и неговата лекотоварна разновидност Ohta OS. Двата варианта разполагат със 760-кубиков двигател от 20 к.с. и тристепенна трансмисия. През 1949 г. компанията предлага своя нов модел PA, който е експлоатиран преди всичко като такси. Компактната четириместна каросерия е с две врати, окачването на предните колела е независимо, а използваният двигател е 4-цилиндров със стоящи клапани и мощност 23 к. с. Максималната скорост на РА достига 75 км/ч. Скоро след това е представен и необичайният като тип модел Ohta ВК-2, чиято каросерия представлява съчетание от петместно купе с демонтиращи се задни седалки и малка товарна платформа. Двигателят е 4-цилиндров от 45 к.с.
През 50-те години фирмата запазва относително архаичната компановка на ходовата част, както и базовите двигатели, които само се модифицират частично, но за сметка на това почти всяка година предлага модел с нов и актуален дизайн. По това време гамата на Ohta е обогатена и с различни лекотоварни и универсални автомобили. Компанията обаче все по-трудно устоява на разрастващата се вътрешна конкуренция и за да избегне неизбежния фалит, през 1957 г. става част от фирмата Kurogane, специализирана в производството на лекотоварни автомобили и камиони.