2024
В кулоарите на Фестивала на скоростта в Гудууд, Land Rover представи Octa, най-мощния Defender в историята. AUTO BILD получи ексклузивната възможност да изпробва модела на офроуд с висока скорост – макар и от страната до водача
По принцип стандартният Land Rover Defender сякаш е малко противоречив автомобил: сядате на най-добрите кожени седалки, наслаждавате се на максимален комфорт и попивате чистия лукс с всяка пора от тялото си. В същото време, без да излизате от този свят на комфорт и блясък, скачате в дълбоките локви, газите в калта и се носите с вратите напред по склоновете.
И ако искате да изпитате следващото ниво на този автомобил с две лица, ще оцените високо новия Defender Octa. Защото в лицето на тази специална версия Land Rover просто издига качествата на Defender на още по-високо ниво: по-мощен, още по-дързък, по-луксозен – и сякаш още по-амбициран да копае в калта.
Увеличен клиренс за Defender Octa
Именно с последната задача Defender Octa се залавя най-стремглаво благодарение на увеличения си просвет и по-голямата дълбочина на газене (до един метър) в сравнение със стандартния Defender. На места, където при нормалния Defender окачването трябва да бъде повдигнато, Octa преминава напълно лежерно и продължава комфортно по калното трасе благодарение на новото си окачване, наречено 6D, което има за цел да гарантира максимален комфорт и стабилност.

Eто защо Octa създава атмосфера на спокойствие с всеки изминат километър. За съжаление не ни позволиха да застанем зад волана на Defender Octa. Аргументът: теренът, който машината трябваше да преодолее, беше наистина предизвикателен.
Бутон Octa за върхова динамика
Кожата ти настръхва, когато натиснете бутона Octa, който извлича максималното от twin turbo V8-двигателя, или с други думи: 635 к.с. и 750 Нм, които ви катапултират от 0 до 100 за 4 секунди. Окачването е много меко и поставя сериозен акцент върху комфорта. Разбира се, това можеше да се очаква с оглед настройката на модела, но все пак е изненадващо колко фино се придвижва машината особено след малки скокове през рампи, когато психически се подготвяте за леко болезнено приземяване.

Без съмнение: този Defender е истински офроудър. Жалко е, че повечето автомобили като него вероятно никога няма да излязат на офроуд, а ще обикалят единствено градската джунгла. И това може би е добре, защото автомобил, който струва минимум 370.000 лева, може би е по-добре да бъде обвият в памучна вата, а не да се доказва в гората…
Извод
Defender Octa въодушевява с неповторима комбинация от комфорт и елегантност – без да не губи нищо от своята функционалност. Във всекидневието обаче надали този Defender ще може да демонстрира силните си страни.