2022
Надали Итън Джоузеф си е представял новата си Tesla по този начин: американецът трябва да върне своя Model X Plaid поради различни проблеми с качеството, включително и липсата на еднакви гуми! Разочарованият клиент на Tesla се оплака от дефектите по електромобила в Twitter още в началото на март 2022 г.
Летни гуми отпред, всесезонни гуми отзад
Когато получава SUV-а от дилърство, както е по спецификация, Model Y e оборудван с предни гуми Michelin Latitude Sport 3 в размер 255/45R20. Джоузеф обаче може да повярва на очите си, когато проверява задна от – на нея били монтирани всесезонни гуми Continental CrossContact LX Sport в размер 275/45R20!
Is it normal for the Plaid X to have two different brands of tires at delivery? Front set are Michelins. Back set are Continentals. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/XBSkrEwPiQ
— Ethan Joseph 🍀 (@EZebroni) March 3, 2022
Напълно недопустимо е нов-новеничък автомобил да идва при клиента с различни гуми – при това тук говорим за машина с мощност 1034 к.с.! Двата чифта гуми с техните различни смески, шарка на протектора и предназначение за различни сезони могат да създадат риск за безопасността. Да не забравяме също, че SUV-ът с „крилати“ врати струва около 230 000 лева!
След като Итън Джоузеф се оплаква на производителя заради различните гуми, по данни на Motor Trend от Tesla предложили по-късно всесезонните гуми да бъдат заменени с правилните летни гуми. В момента обаче те не били налични. Но тъй като това не се оказва единственият дефект на автомобила, Джоузеф отказва предложението. Чисто новият Model X имaл няколко забележки отвътре и отвън, а интериорът бил доста мръсен. Ето защо Джоузеф решава да върне колата. Той трябва да получи своя нов електрически SUV най-късно до юли 2022 г. – с надеждата, че действително ще бъде в състоянието, в каквото би следвало да бъде нов автомобил.
Други клиенти на Tesla се оплакват от различни гуми отляво и отдясно
Очевидно проблемът с гумите не е единичен случай, собственици на Tesla се оплакват във форума на Reddit, че колите им също били пристигнали от завода с различни гуми. В някои случаи автомобилите на Мъск дори идвали с различни гуми отляво и отдясно: летните били от страната на водача, а всесезонните – от страната на пътника, например при този Model Y. Ето защо някои потребители се майтапят, че Tesla в момента не страдала от недостиг на чипове, а от недостиг на гуми…