2022
Държавната агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) планира да направи ремонти на стотици километри магистрални участъци през 2022. Според данни на ведомството, изнесени „Дневник“, четири от петте магистрали ще бъдат ремонтирани. Заради дейностите по настилката ще се наложи целият трафик да се движи или само в едното платно, или да се ползва само една лента в съответната посока. Тръбите на тунелите пък ще бъдат затваряни напълно. Зад тази информация средностатистическият водач вижда единствено сериозните „тапи“ по пътя за морето например. Към момента обаче графикът на ремонтните дейности не е утвърден – това ще стане едва след гласуване на държавния бюджет в парламента.
Но преди да новите ремонти да започнат, трябва да бъде завършена рехабилитацията на тунел „Ечемишка“. Той беше затворен на 27 май миналата година в посока София за ремонт, който трябваше да отнеме четири месеца, но срокът на два пъти бе удължен. Според информацията на „Дневник“ дейностите трябвало да приключат през април т.г. – т.е. около година по-късно. В плана на АПИ влизат и ремонти на още два тунела по трасето на „Хемус“ – „Топли дол“ и „Правешки ханове“, като по план реновирането на обектите трябва да отнеме година и половина. Освен по тунелите ремонти се предвиждат и на магистрален участък между 52-и и 78-и километър – или с други думи, 26-километрова отсечка. В близост до Варна по същата магистрала също ще бъдат ремонтирани над 10 км.
На „Тракия“ пък се предвижда поправката на настилката в посока Пловдив след тунел „Траянови врата“ с обща дължина 44,6 км, както и още на 33,6 км в посока София. На доста по-новата АМ „Струма“ има нужда от нови мантинели в рамките на 32 км, а на „Марица“ трябва да бъде реновирана настилката в рамките на около 5 км. В интервю пред „24 часа“ от 12 януари министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов разкри, че през 2022 правителството предвижда ремонт на 3 хил. км пътища, като очаква в рамките на целия мандат 60% от пътната мрежа да бъде реновирана. За целта за 2022 г. се очаква да се заделят 2.8 млрд. лв. за пътна поддръжка, като 2 млрд. лв. ще трябва да дойдат т бюджета, а останалите – от приходите от пътни такси и несъбрани глоби в рамките на 100 млн. лв.