В СТРАНАТА НА НЕОГРАНИЧЕНИТЕ възможности някак си всичко е ограничено – скоростта по пътищата, предлагането на американски автомобили (заради силните азиатци). Актуалният президент на страната не може да промени много в това отношение, макар и да налага мита наляво и надясно. В Детройт се формира съпротива. Точно на север, в близост до канадската граница, в обявения за мъртъв автомобилен метрополис GM даде началото на революция. С мощ, каквато не сме предполагали за някогашния концерн майка на Opel. След близо 70 години Corvette преминава от предно към средно разположен двигател – и по този начин дава заявка за сериозен суперспортен автомобил. Ако сега вдигнете рамене и кажете „е и?“, вероятно нямате и капчица бензин в кръвта.

Но за тези, които имат: най-после да изпреварят Porsche и да произвеждат по-добрия спортен автомобил? Ще видим… Необходими са няколко завоя и започвате да кимате въодушевени. Тъй както досега Corvette беше бърз на правите и отприщваше мощта си с парния чук, сега моделът може да се управлява прецизно – благодарение на по-доброто разпределение на тежестта. За феновете на Алилуя: управлението е значително по-леко без тежестта на предно разположения двигател, настройката е перфектно прецизна, а центърът на тежестта най-после е там, където са задните части – извинете – на водача. А по-голямото тегло на задната ос означава по-добро сцепление – така новият Corvette завива много по-уверено, излиза от завоите много по-бързо и се отдалечава с пълна газ.

За първи път в C8 на Corvette се използва автоматична трансмисия с два съединителя (при Porsche се нарича PDK и се предлага от версия 997, тоест много отдавна. Дори Audi R8 има такава…) – резултатът е силен приток на мощ без прекъсване и без дори секунда за замисляне. Колкото европейска е концепцията на задвижване, толкова американски си остава двигателят: както винаги досега Chevrolet залага на V8, който със своите 6,2 литра работен обем не заслужава името Small Block. Поне тук е Америка, където хората не са заразени от Downsizing вирус. И става все по-добре. Американците освен това не искат да чуват и за турбини и остават верни на добрия стар атмосферен двигател. Той просто се развърта повече и върви по-яко. Настроението разваля само малко постният звук. Дори със спортен ауспух е далеч от някогашния тътен. Водачите на 911 са запознати с този проблем – вината е в турбините…

Продължете на следващата страница