Oсвежената Corolla Cross получава версия GR Sport, запазва детайл от 90-те

1505
2025

Toyota позиционира дългата 4,46 метра Corolla Cross между C-HR и RAV4. Предназначен предимно за млади семейства. SUV-ът беше пуснат първо в Тайланд през 2020 г., а на повечето пазари в Европа се появи едва в края на 2022 г.

Toyota не иска SUV-ът да изглежда остарял – и затова го подложи на цялостен визуален фейслифт за новата моделна година. Промените обаче не са голяма изненада, тъй като в Тайланд Corolla Cross може да се конфигурира с новата визия още от лятото на 2024 г. Обновената версия ще бъде пусната на Стария континент през есента на 2025 г.

Вероятно увеличение на цените

Версията на Corolla Cross отпреди фейслифта все още се предлага на цени, стартиращи от 63.990 лева – вероятно обновената модификация ще бъде малко по-скъпа.

Освежена предница с фейслифта

Toyota обаче го раздава по-сдържано, като не говори за фейслифт и нарича визуалните промени в Corolla Cross „актуализация за моделната година“. Според AUTO BILD обаче става въпрос за истински фейслифт.

Над новата решетка е разположен елемент, който свързва LED подписа.

Преди всичко предната част е доста „пипната“ – основният акцент е ревизираната радиаторна решетка, която вече е решена в цвета на автомобила. Мрежата с форми а ла пчелна пита пропуска свеж въздух към задвижващия агрегат. Новият светлинен подпис със светеща лента над решетката свързва визуално фаровете. Топмоделът се предлага с адаптивни дълги светлини – иначе серийно фаровете винаги са с LED-технология.

SUV-ът запазва създаващата усещане за здравина долна част на бронята, която не е боядисана престилка, комбинира с незабележим въздухозаборник и защита на долната част на каросерията. Новост в случая са двата вертикални отвора за охлаждане отстрани.

Новият надпис на модела над регистрационната табела: Corolla е релефно изписано с малко по-малък шрифт, а Cross – по-голям и по-забележим.

Пластмасовата облицовка на предната престилка „продължава“ по страничната част и се простира чак до капака на багажника. И тук се забелязва защитата на пода. В горната част на задния капак откриваме спойлер.

Нови задни светлини

Новост е вътрешната част на задните светлини – благодарение на новия LED подпис, Corolla Cross още на пръв поглед прави впечатление на по-свежа. Името на модела вече е релефно изписано над гнездото на регистрационната табела.

Размерите:

Дължина: 4460 мм

Ширина: 1825 мм

Височина: 1620 мм

Междуосие: 2640 мм

Обем на багажника: от 414 до 1333 л; с 4х4 – от 380 до 1295 л

Макс. прикачен товар: 750 кг

Винаги пълен хибрид

По отношение на задвижването промени няма – и двете модификации са пълен хибрид. Базовият модел е с 1,8-литров бензинов двигател с 98 к.с. и електрически мотор с 95 к.с. Те постигат системна мощност от 140 к.с. По-мощната Corolla Cross комбинира 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател със 152 к.с. и електродвигател, които заедно произвеждат системна мощност 197 к.с.

4х4-моделът с нов режим на шофиране

Версията със задвижване на четирите колела получава отзад електрически мотор с допълнителни 41 к.с. и 84 Нм. Интересното е, че Toyota не включва този допълнителен задвижващ агрегат в номиналната мощност. 4х4-модификацията получава нов режим на шофиране с актуализацията за новата моделна година. Той се нарича Snow Extra и трябва да предотврати буксуването на колелата в сняг.

От края на 2022 г. Toyota тества и водородно задвижване за Corolla Cross. То не използва горивна клетка – но и не е ясно дали има планове за пускането му в серийно производство.

Интериор с нова централна конзола

Промените отвътре не са толкова забележими, колкото тези отвън. Ако обаче познавате Corolla Cross малко по-добре, ще забележите, че централната конзола е с малко по-модерен дизайн. Най-вече селекторът на автоматичната трансмисия сега изглежда по-съвременен.

Основният акцент в обновения интериор е централната конзола.

Заедно с някои бутони за бърз избор и превключвателя за електрическата ръчна спирачка, селекторът е разположен върху правоъгълен елемент с по-семпъл дизайн. Има и допълнително отделение за съхранение на смартфони, където те могат да се зареждат индуктивно. Останалото остава без промяна: 12,3-инчовото дигитално табло и 10,5-инчовият екран на инфотейнмънт системата са ни познати. Надяваме се Toyota поне да е подобрила софтуера, защото преди фейслифта навигационната система даваше указания за посоките винаги със забавяне. Превключвателите за отопление на седалките върху централната конзола излъчват чара на края на 90-те години – което няма да се хареса на търсещите модерно усещане в кокпита.

Оборудване: вече и версия GR Sport

С обновяването Toyota добавя ново ниво на оборудване – GR Sport. Както подсказва името му, с тази SUV-ът трябва да изглежда по-динамично и по-агресивно. GR Sport е лесен за разпознаване; решетката и централният въздухозаборник се сливат в едно голямо „гърло“ решетка, интегрираща мотива на пчелна пита. В тази версия Toyota се отказва от непрекъснатия светлинен подпис, прави емблемите черни, поставя черни 19-цолови джанти и сваля окачването с 10 милиметра. Интериорът се характеризира с червени шевове и тапицерия от Alcantara. С „пера“ за превключване на предавките, модифицирано сервоуправление и спортен режим, автомобилът трябва да направи динамичното шофиране по-приятно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин