Oсвежената Astra остана само с 3-цилиндрови двигатели


24
сеп.
2019

Opel иска да направи Astra още по-икономична. След фейслифта компактният модел от Рюселсхайм може да бъде поръчван само с 3-цилиндрови мотори, като 5 от тях отделят под 100 г/км СО2. AUTO BILD изпробва Astra Sports Tourer с развиващия 122 „коня“ 1,5-литров дизел.

Този агрегат има нов алуминиев блок и е с редуцирано вътрешно триене. Балансиращ вал ще осигури на 3-цилиндровия двигател изискани маниери – но характерният за този тип агрегати звук е запазен. По данни на Opel при Astra Sports Tourer 1.5 Diesel разходът е 5,6 л на 100 км в цикъла WLTP. Всички мотори отговарят на нормата Евро 6d. Към тях са добавени нови трансмисии, сред които и поставеният на тестовия автомобил 9-степенна автоматична, която върши работата си много нежно.

Въпреки това тежащата 1395 кг Astra изобщо не демонстрира динамичен темперамент. Автоматичната трансмисия обаче подхожда на комфортното окачване, чиито подобрени амортисьори „филтрират“ по-добре неравностите. „Спринтът“ от 0 до 100 км/ч отнема 10,8 сек, а максималната скорост е 205 км/ч. Еластичността обаче можеше да бъде на по-високо ниво.

Промени са направени и по отношение на инфотейнмънта. Навигационната система вече разполага с данни за трафика, а на 8-инчовия дисплей вече се показват и паркоместа и цени на горивата. Предната камера вече разпознава пешеходци, а адаптивният темпомат работи и при Stop-and-go трафик. И все пак инфотейнмънт системата и дигитализацията като цяло остават зад конкуренти като Kia Ceed например.

По отношение на предлаганото място нещата почти не са се променили. Както досега, на удобните ергономични седалки в Opel се пътува удобно, а отзад има достатъчно пространство за възрастни. Малко обемно идва арматурното табло. Висока оценка заслужават ниският товарен ръб и подът на багажника, който остава равен дори при сгъване на задната седалка. При конфигурация с две места обемът на багажника се вдига от 540 на 1630 л.

Технически данни: Opel Astra Sports Tourer 1.5 Diesel

Двигател 3-цил. дизел ● Работен обем: 1496 куб.см ● Макс. мощност в к.с. (кВт) при об/мин: 122 (90) при 3500 ● Макс. въртящ момент (Нм при об/мин): 285 при 1500-2750 ● Макс. скорост (км/ч): 205 ● Ускорение 0-100 км/ч (сек): 10,6 ● Трансмисия: 9-степ. автоматик ● Задвижване: предно ● Тип гориво: дизел ● Обем на резервоара (л): 48 ● Разход EU-mix (л/100 км): 5,6 ● CO2-емисии (г/км): 147 ● Тегло (кг): 1395 ● Макс. тегло (кг): 525 ● Размери (Д/Ш/В): 4702/1871/1510 мм ● Макс. обем на багажника (л): 540-1630

Още по темата

Card image cap
Новият Renault Talisman: изисканият наследник на Laguna

5
февр.
2016

Голямото Renault търси малката ниша – като добре оборудван служебен автомобил, конкурент на Passat и Mondeo. Очакваната стартова цена за България е 41 490 лв.

Card image cap
Битката на „мъниците“: Hyundai преследва златото

12
мар.
2018

Hyundai обнови своя малък автомобил i10 – ще успее ли той да се наложи над първенеца в класа VW Up и над Renault Twingo?

Card image cap
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: с Maybach на офроуд

13
февр.
2017

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet разполага с V12-мотор с 630 к.с., екстремни способности за движение извън пътя и лукс в излишък. AUTO BILD тества колоса!

Card image cap
Polo номер 6 порасна!

30
авг.
2017

Тествахме 1-литровия 3-цилиндров мотор със 115 к.с.

Card image cap
Great Wall Steed 6 2.0D: изисканият товарач

5
май
2016

Съвсем скоро Great Wall ще пусне на пазара по-луксозния „брат“ на най-продавания пикап в България

Card image cap
Сравнение на мегалуксозните SUV-ове

28
юни
2016

Всички суперлативи са слаби за Bentayga. Той ли е новата звезда между луксозните SUV-ове?

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: