Oсвежената Astra остана само с 3-цилиндрови двигатели


24
сеп.
2019

Opel иска да направи Astra още по-икономична. След фейслифта компактният модел от Рюселсхайм може да бъде поръчван само с 3-цилиндрови мотори, като 5 от тях отделят под 100 г/км СО2. AUTO BILD изпробва Astra Sports Tourer с развиващия 122 „коня“ 1,5-литров дизел.

Този агрегат има нов алуминиев блок и е с редуцирано вътрешно триене. Балансиращ вал ще осигури на 3-цилиндровия двигател изискани маниери – но характерният за този тип агрегати звук е запазен. По данни на Opel при Astra Sports Tourer 1.5 Diesel разходът е 5,6 л на 100 км в цикъла WLTP. Всички мотори отговарят на нормата Евро 6d. Към тях са добавени нови трансмисии, сред които и поставеният на тестовия автомобил 9-степенна автоматична, която върши работата си много нежно.

Въпреки това тежащата 1395 кг Astra изобщо не демонстрира динамичен темперамент. Автоматичната трансмисия обаче подхожда на комфортното окачване, чиито подобрени амортисьори „филтрират“ по-добре неравностите. „Спринтът“ от 0 до 100 км/ч отнема 10,8 сек, а максималната скорост е 205 км/ч. Еластичността обаче можеше да бъде на по-високо ниво.

Промени са направени и по отношение на инфотейнмънта. Навигационната система вече разполага с данни за трафика, а на 8-инчовия дисплей вече се показват и паркоместа и цени на горивата. Предната камера вече разпознава пешеходци, а адаптивният темпомат работи и при Stop-and-go трафик. И все пак инфотейнмънт системата и дигитализацията като цяло остават зад конкуренти като Kia Ceed например.

По отношение на предлаганото място нещата почти не са се променили. Както досега, на удобните ергономични седалки в Opel се пътува удобно, а отзад има достатъчно пространство за възрастни. Малко обемно идва арматурното табло. Висока оценка заслужават ниският товарен ръб и подът на багажника, който остава равен дори при сгъване на задната седалка. При конфигурация с две места обемът на багажника се вдига от 540 на 1630 л.

Технически данни: Opel Astra Sports Tourer 1.5 Diesel

Двигател 3-цил. дизел ● Работен обем: 1496 куб.см ● Макс. мощност в к.с. (кВт) при об/мин: 122 (90) при 3500 ● Макс. въртящ момент (Нм при об/мин): 285 при 1500-2750 ● Макс. скорост (км/ч): 205 ● Ускорение 0-100 км/ч (сек): 10,6 ● Трансмисия: 9-степ. автоматик ● Задвижване: предно ● Тип гориво: дизел ● Обем на резервоара (л): 48 ● Разход EU-mix (л/100 км): 5,6 ● CO2-емисии (г/км): 147 ● Тегло (кг): 1395 ● Макс. тегло (кг): 525 ● Размери (Д/Ш/В): 4702/1871/1510 мм ● Макс. обем на багажника (л): 540-1630

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления от новото Mondeo 4×4

10
дек.
2015

Ford оборудва флагмана си за Европа с двойно задвижване. Интелигентната система за Mondeo обаче е запазена само за дизеловите версии

Card image cap
Civic по-безопасен за останалите от Golf

7
дек.
2016

Добре оформената зона за абсорбиране на енергията пази дори хората в колата, която компактният азиатски модел удря. Toва стана ясно от тест на ADAC, в който Honda Civic се представи по-добре от VW Golf

Card image cap
Малката Honda: джаз в града

3
февр.
2017

И в последното поколение гъвкавото разпределение на пространството остава основният коз на малката Honda

Card image cap
SsangYong Tivoli: този автомобил е изненада

17
мар.
2016

Tivoli? Неособено популярно име – също както и марката SsangYong. Неизвестният „кореец“ обаче ни впечатли

Card image cap

В последния брой:

Архив >