Oбновеното Peugeot e-2008: по-висока мощност и увеличен пробег

2206
2023

Когато лъвът реве, останалите животните притаяват дъх. Макар че обновените Peugeot 2008 и 508 не са чак толкова свирепи, те привличат вниманието ни. Защото ясно демонстрират в каква посока върви марката с емблема царя на животните.

Според Peugeot успехът на 2008 се дължи и на електрическата му версия e-2008, от която през последните четири години са продадени 75 000 бройки. Дългият 4,30 метра SUV се произвежда в във Виго, Испания. Там се прави не само електромобилът, но и трите конвенционални версии на двигател с вътрешно горене – включително и с новата 48-волтова електрическа система.

И във версията си e-2008 Peugeot изглежда много по-голямо, отколкото предполага дължината му от 4,29 метра.

Въпреки това, тъй като тенденцията и във Франция очевидно е към електрическата мобилност, компактният електромобил е много важен. И тъй като базата е една и съща за всички видове задвижване, e-2008, подобно на своите аналози, също има остри нокти под формата на нови дневни светлини отпред, нова радиаторна решетка с лого на кралска лъвска глава, както и по-заострени задни светлини.

Нова информационно-развлекателна система с интелигентна графика

Важно предимство на автомобила е новата информационно-развлекателна система. Тя включва не само централен монитор с увеличен до 10 инча размер, но и обновена графика на менютата за управление.

Дисплеят с увеличен до 10 инча диагонал вече не е разделен на три блока и реагира много по-бързо. HD екранът се характеризира с кристален образ.

Peugeot се разделя с първоначалното разделение на екрана на три, заради което в крайна сметка централният дисплей изглежда не по-голям , отколкото при смартфон. Освен това HD екранът се характеризира не само с безупречно качествено изображение, но и реагира много по-бързо на командите с пръсти.

Без зверска мощност

Най-важното за e-2008 обаче е неговата батерия, която вече е с капацитет 54 кВтч. С нея моделът  трябва да покрива до 406 километра по цикъла WLTP. Освен това електродвигателят вече генерира не 136, а 156 к.с. С тях малкото лъвче не се превръща в хищен звяр; и за да задействате ESP, трябва да се постараете наистина много.

До централния дисплей са превключвателите в централната конзола (т.нар. Toggles), които също са изцяло преработени. Над тях е Home-бутонът на мултимедийната система.

Малкият SUV не реагира с експлозивно ускорение при натискане на педала на газта – и пътниците не биват залепени в добре оформените седалки. В хармония с тягата е настроено и кормилното управление, което се характеризира с достатъчно добра обратна връзка. Окачването е достатъчно твърдо, за да не се разлюлява автомобилът при неравности. То поглъща малки или големи дупки и предава само „късите удари“ към пътниците.

Зареждане за 35 минути или около 34 часа

Ако ви се налага да заредите батерията, най-добре потърсете станция на прав ток с мощност 100 кВт. Така вдигането на заряда от 0 до 80 процента отнема само 35 минути. При наличие на опционален 11-киловатов wallbox ще ви бъдат необходими 5 часа и 30 минути. Иначе ще ви трябват 16 часа, а при обикновен домакински контакт – почти 34 часа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв