2024
BMW обнови Z4 – моделът обаче запазва същността си на истински роудстър
Двама под лъчите на слънцето? Изглежда тази комбинация не е особено желана, поне ако съдим по спада на продажбите на роудстъри. Или е така поне при някои производители. BMW обнови в края на миналата година своя стилен представител в този сегмент Z4 – сега той е по-добър от всякога. Е, явно комбинацията от двама под слънцето все пак е актуална. Разбира се, тук говорим за единствената желана: човек и машина. В случая доставящият изключителна радост от шофирането роудстър Z4, при това в своята топмоторизация M40i с 3-литров 6-цилиндров турбоагрегат с 340 к.с. и 500 Нм. Повече от това не ви трябва: динамиката на двуместния модел не оставя неизпълнени желания – моторът е отпред, задвижването – отзад. Редовият 6-цилиндров мотор е феноменален – мощен, култивиран, бързоускоряващ, при това с подходящия звук, който става още по-хубав в спортен режим. 8-степенната автоматична трансмисия с лостчета на волана също е страхотна. BMW Z4 M40i ускорява за 4,5 сек до темпо 100 и вдига максимална скорост от 250 км/ч.

Макар и с 6-цилиндровия двигател Z4 да е спортна „ракета”, с него можете да се движите и съвсем спокойно в града или по планински пътища, наслаждавайки се на вятъра в косите и слънцето. При това разходът му не е висок – под 9 л/100 км. Ако пък времето се развали или слънцето започне да пече прекалено силно, затваряте покрива (електрически) и разполагате с вътрешно пространство с много добра шумоизолация.
Разбира се, че в дългия 4,32 м BMW Z4 ще седите ниско долу, но това не значи неудобно. Вътре има достатъчно място, а в багажника с вместимост 281 л определено ще поберете всичко най-необходимо за пътуване през уикенда. Нещо, което определено ни харесва: „старото” управление на инфотейнмънт системата на BMW чрез натискащ/въртящ се превключвател. Воланът е дебел и лежи доста удобно в ръцете.

Z4 притежава чудесно настроено адаптивно окачване, което е достатъчно комфортно в нормален режим и не прекалено твърдо в спортен. Управлението е директно и прецизно, управляемостта – отлична. Спирачките са върхът, сцеплението – много добро, благодарение на спортния диференциал. Цената на BMW Z4 M40i стартира от 134 750 лв.
ИЗВОД
Независимо дали се движите по магистрала, по междуградски път или в града – Z4 прави това, което може най-добре: доставя истинска радост от шофирането под открито небе. Фамозен 6-цилиндров мотор, превъзходна трансмисия и атрактивна външност на един роудстър – идеалната комбинация за лятото (а и не само).