Тест » Oбновеният Macan: новото издание на златната кокошкa на Porsche (ТЕСТ)

Oбновеният Macan: новото издание на златната кокошкa на Porsche (ТЕСТ)

1404
2022

Спортният SUV от среден клас се появи на пазара през 2014-а, а четири години по-късно последва сериозен фейслифт. Сега Macan 2022 e освежен отново и изпъква с атрактивни 3D екстериорни дизайнерски решения, технически ъпгрейд и интересни актуализации в купето. Свикнали сме при всеки нов модел производителите да ни предлагат повече в сравнение с предшественика. Не е така обаче при новия Macan. При него откриваме една съществена липса: четирите вида моторизации, с които бяхме свикнали, са вече само три – Macan, Macan S и върховата версия Macan GTS с 2,9-литров битурбо V6 с 440 к.с. Познавачите на марката вероятно забелязват, че това са данните на досегашния Macan Turbo, който – уви – отива в историята и вече няма да се предлага.

Интересно решение: вече без физически бутони върху панела около скоростния лост. Цветните вентилационни дюзи поляризират мненията

Нашият тестови Macan е оборудван с 2-литров бензинов турбоагрегат, доставящ мощност от 265 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Стандартно е оборудван със задвижване на всички колела и 7-степенна автоматична скоростна кутия PDK с двоен съединител. Отпред външните промени не са много, но за сметка на това включват интересни серийни елементи. Например системата на динамичните светлини на Porsche: активни в завоите и пасивни при завиване. В предната броня откриваме нови, ефектни, триизмерни релефни детайли, докато отворите за въздушния поток изглеждат една идея по-агресивни. Отстрани нови са триизмерните лайстни. 19-цоловите джанти вече са серийни.

Погледнат отзад, Macan 2022 предизвиква с голям черен дифузьор, регистрационната табела е поставена една идея по-ниско. При базовото изпълнение на Macan ауспуховата уредба е само с две тръби, така че ако държите на ефектната двойка двуцевки като в нашия модел, ще трябва да си доплатите.

Интересно решение: вече без физически бутони върху панела около скоростния лост. Цветните вентилационни дюзи поляризират мненията

В купето очакваното премиум усещане е надградено. Седалките на първия ред могат да се настройват електрически с осем различни функции при базовата версия. Часовникът върху арматурното табло, досега част от допълнителния Sport Chrono пакет, вече се предлага серийно. Атрактивна и модерна е новата средна конзола около скоростния лост. Докато при предходните модели тя бе буквално осеяна с множество физически бутони подобно на пилотски кокпит, сега панелът е редуциран до гладка повърхност със скрити бутони, чувствителни на допир.
Температурата на климатика все още можете да променяте механично, така че да не се разсейвате излишно при шофиране. Скоростният лост е по-къс с 15 мм, но продължава да работи класически, тъй като архитектурата на платформата не позволява налагащата се напоследък система Shift by Wire. Воланът ни е познат от Porsche 911 с характерния превключвател за режима на движение. Разполагате с четири опции: нормален, спортен, спортен плюс и индивидуален профил. Част от пакета Sport Chrono са също адаптивните амортисьори, които променят настройката си според избрания режим на движение.

Под капака на тестовия ни автомобил работи 2-литров бензинов агрегат с 265 к.с. От Porsche обръщат внимание, че спрямо предходния модел инженерите им са оптимизирали турбокомпресора и са успели чрез нови настройки да накарат двигателя да реагира още по-пъргаво. Така в нормален режим на движение с теглото си от 1,8 тона автомобилът се управлява удивително леко. Движи се стегнато, но определено комфортно, което се забелязва особено на дълъг път. Воланът се усеща приятно, изисква осезаемо леко усилие, а прогресивното управление дава чудесна обратна връзка. В ръчен режим на скоростите перцата за превключване зад волана дават едно различно усещане. Изработени са от метал – нещо, което забелязваме все по-рядко. Пръстите сякаш от само себе си попадат върху тях и трудно се сдържат да превключват още по-често.

Porsche Macan е автомобил за активни шофьори. Видно и от асистиращите системи. На борда няма да откриете система за активно придържане в лентата за движение. В случай, че напуснете очертанията на платното, автомобилът дава акустично предупреждение, но не очаквайте да завърти волана сам, за да ви изкара от насрещното движение!

Всъщност Macan се появи преди около седем години върху платформата на Audi Q5. От тогава мина доста време, но Macan продължава да изглежда и най-вече да се усеща актуално. Въпреки това, логично е да се запитаме, защо Porsche не ни предлага вече изцяло нов Macan? Защото за 2023 година германците ни готвят изцяло електрически Macan, на борда с всички съвременни асистиращи системи и хедъп дисплей. Дали тогава той ще се предлага все още с ДВГ и най-вече на кои пазари, това тепърва предстои да разберем. Нашият съвет е да не чакате до тогава.

Извод

Трябва да сте сериозен познавач, за да откриете веднага разликите между новия и стария модел. При по-внимателен поглед обаче подобренията се оказват съвсем сериозни. И предвид перспективата, че Macan 2022 може да се окаже последният, задвижван с фосилни горива, инвестицията в него определено си заслужава.

Чудесно моторизиран: 2-литровият агрегат с 265 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент развива сериозна мощ, но се управлява леко и сигурно

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател – 4-цилиндров, бензинов, турбо Работен обем 1984 см3 Мощност 195 кВт (265 к.с.) Макс. въртящ момент 400 Нм при 1800-4500 об./мин Задвижване двойно, 7-степ. PDK Д/Ш/В 4726/1922/1621 мм Тегло 1845 кг Багажник 458-1503 л 0-100 км/ч 6,4 сек (6,2 сек със Sport Chrono Paket) Макс. скорост 232 км/ч Разход 10,7-10,1 л А98Н/100 км (WLTP) Емисии н.д. Цена на тествания модел 193 262 лева (в Германия)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ