Oбновената Mazda CX-5 атакува Hyundai Tucson


10
юли
2017

БАНЗАЙ! При вида на новата Mazda CX-5 японското възклицание за щастие и почит изглежда повече от уместно – новото поколение на бестселъра наистина се е получило добре. Сякаш Alfa има пръст в Kodo дизайна. Пет години след премиерата от Mazda основно обновиха своя компактен SUV – новата платформа е планирана за след десет години продължителност на живот. Въпреки това големият фейслифт бе повече от необходим по отношение на външността и качеството.

Hyundai има правоъгълни ауспухови тръби, докато Mazda е по-сдържана

Докато по-новият Hyundai Tucson се класира на девето място през 2016 г. в ранглистата на най-продаваните SUV-ове в Германия, CX-5 финишира на 14-о място. С атрактивен дизайн, спортна настройка и доказани двигатели Mazda иска да си подсигури почвата. Макар и да не е пораснал на дължина, CX-5 със своите 4,55 метра е по-дълъг с 8 сантиметра от Tucson. Отвътре тази разлика не се забелязва – на всяко място пространството за краката е еднакво добро. Вместимостта на багажниците варира до няколко литра. Hyundai печели точки с повече място под пода на багажника, тъй като там няма аудиосистема както при Mazda. Затова пък щората на багажника при CX-5 е интелигентно закрепена за задното стъкло и се вдига с него при отваряне на задния капак. И при двата конкурента тази щора се прибира в пода на багажника.

 

Тucson: два прегледни кръгли уреда в кокпита, разположен на почти същата височина
мултимедиен дисплей – управлението на Tucson е лесно и логично. Предлаганото място отзад е съвсем прилично.

Отвътре Mazda изглежда по-елегантна и по-прегледна от Hyundai. Всичко това обаче е въпрос на вкус – функционалността и оборудването на Hyundai са на добро ниво. Интегрираният дисплей е 8-инчов, по-голям от поставения минитаблет в Mazda и се управлява по-интуитивно. Mazda продължава да държи на натискащия се/въртящ се превключвател на средната конзола, с който ще прелиствате през менюто. Когато знаете къде се намира дадена система, тогава търсенето става лесно. Самият кокпит е повече въпрос на дизайн отколкото на функционалност. Докато в Tucson средно разположеният TFT дисплей е заобиколен от два кръгли уреда както навремето при Audi, то Mazda избира решението на Porsche: три кръгли уреда, най-крайният вдясно за дигиталните индикации. Турбодизеловите агрегати на конкурентите са с близки технически данни: 2,2 литра и 150 к.с. в Mazda срещу 2 литра и 136 к.с. в Hyundai – при почти еднакъв максимален въртящ момент, Hyundai е по-икономичен заради предното си задвижване. И при двата модела турбодупката е намалена до минимум, но Mazda се усеща една идея по-пъргава.

СХ-5: спортно издържани уреди, при директното сравнение по-малък централен дисплей – затова пък интериорът е изработен с любов. Удобни и добре оформени седалки на втория ред.

Нейният дизелов двигател е образец за култивираност и спокойна работа. Моторът на Hyundai звучи малко по-шумно. Шестстепенната трансмисия е прецизна, докато при бърза смяна на предавките Mazda се нуждае от повече внимание. Затова пък окачването на „корееца“ е много комфортно, то стоически поглъща неравностите на пътната настилка. Не могат да го разколебаят дори и резки спирания от висока скорост. Mazda прави впечатление на малко по-нервна и по-пъргава. Благодарение на спортната си настройка „японецът“ не се накланя толкова в завоите, а при преминаване през неравности реагира малко по-стегнато в сравнение с предшественика си. Резултатът: пасажерите научават за наличието на напречни фуги по пътя. При движение по магистрала това не се случва, а директното управление доставя повече удоволствие от това на Hyundai, който ни радва едва в спортен режим. Тук Mazda е с едни гърди напред. Бонзай!

 

Още по темата

Card image cap
Suzuki Ignis: страхотна количка

1
дек.
2016

След пауза от осем години Ignis се завръща – тествахме симпатичния микро-SUV

Card image cap
Дизел срещу бензин: Honda HR-V 1.6 i-DTEC срещу HR-V 1.5 i-VTEC

18
апр.
2016

Бензиновият мотор е само за фенове

Card image cap
Новият VW Up срещу Citroën C1, Kia Picanto и Renault Twingo

19
окт.
2016

Толкова малки и толкова бързи. Представяме ви четири мъника с около 90 к.с. Ще успее ли освеженият VW Up да задържи дистанцията спрямо конкурентите си?

Card image cap
Първи тест на Audi A4 Avant

21
ян.
2016

Е, крайно време беше! Audi A4 Avant се появи на пазара през ноември – с една година закъснение. Но още в първия тест на AUTO BILD 3.0 TDI впечатлява с шлифования си характер

Card image cap

В последния брой:

Архив >