Oбновената Mazda CX-5 атакува Hyundai Tucson


10
юли
2017

БАНЗАЙ! При вида на новата Mazda CX-5 японското възклицание за щастие и почит изглежда повече от уместно – новото поколение на бестселъра наистина се е получило добре. Сякаш Alfa има пръст в Kodo дизайна. Пет години след премиерата от Mazda основно обновиха своя компактен SUV – новата платформа е планирана за след десет години продължителност на живот. Въпреки това големият фейслифт бе повече от необходим по отношение на външността и качеството.

Hyundai има правоъгълни ауспухови тръби, докато Mazda е по-сдържана

Докато по-новият Hyundai Tucson се класира на девето място през 2016 г. в ранглистата на най-продаваните SUV-ове в Германия, CX-5 финишира на 14-о място. С атрактивен дизайн, спортна настройка и доказани двигатели Mazda иска да си подсигури почвата. Макар и да не е пораснал на дължина, CX-5 със своите 4,55 метра е по-дълъг с 8 сантиметра от Tucson. Отвътре тази разлика не се забелязва – на всяко място пространството за краката е еднакво добро. Вместимостта на багажниците варира до няколко литра. Hyundai печели точки с повече място под пода на багажника, тъй като там няма аудиосистема както при Mazda. Затова пък щората на багажника при CX-5 е интелигентно закрепена за задното стъкло и се вдига с него при отваряне на задния капак. И при двата конкурента тази щора се прибира в пода на багажника.

 

Тucson: два прегледни кръгли уреда в кокпита, разположен на почти същата височина
мултимедиен дисплей – управлението на Tucson е лесно и логично. Предлаганото място отзад е съвсем прилично.

Отвътре Mazda изглежда по-елегантна и по-прегледна от Hyundai. Всичко това обаче е въпрос на вкус – функционалността и оборудването на Hyundai са на добро ниво. Интегрираният дисплей е 8-инчов, по-голям от поставения минитаблет в Mazda и се управлява по-интуитивно. Mazda продължава да държи на натискащия се/въртящ се превключвател на средната конзола, с който ще прелиствате през менюто. Когато знаете къде се намира дадена система, тогава търсенето става лесно. Самият кокпит е повече въпрос на дизайн отколкото на функционалност. Докато в Tucson средно разположеният TFT дисплей е заобиколен от два кръгли уреда както навремето при Audi, то Mazda избира решението на Porsche: три кръгли уреда, най-крайният вдясно за дигиталните индикации. Турбодизеловите агрегати на конкурентите са с близки технически данни: 2,2 литра и 150 к.с. в Mazda срещу 2 литра и 136 к.с. в Hyundai – при почти еднакъв максимален въртящ момент, Hyundai е по-икономичен заради предното си задвижване. И при двата модела турбодупката е намалена до минимум, но Mazda се усеща една идея по-пъргава.

СХ-5: спортно издържани уреди, при директното сравнение по-малък централен дисплей – затова пък интериорът е изработен с любов. Удобни и добре оформени седалки на втория ред.

Нейният дизелов двигател е образец за култивираност и спокойна работа. Моторът на Hyundai звучи малко по-шумно. Шестстепенната трансмисия е прецизна, докато при бърза смяна на предавките Mazda се нуждае от повече внимание. Затова пък окачването на „корееца“ е много комфортно, то стоически поглъща неравностите на пътната настилка. Не могат да го разколебаят дори и резки спирания от висока скорост. Mazda прави впечатление на малко по-нервна и по-пъргава. Благодарение на спортната си настройка „японецът“ не се накланя толкова в завоите, а при преминаване през неравности реагира малко по-стегнато в сравнение с предшественика си. Резултатът: пасажерите научават за наличието на напречни фуги по пътя. При движение по магистрала това не се случва, а директното управление доставя повече удоволствие от това на Hyundai, който ни радва едва в спортен режим. Тук Mazda е с едни гърди напред. Бонзай!

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >