NSU TT …все още е огън

Да караш малко и да плащаш много. Възможна ли е подобна автомобилна връзка? Разбира се, смята служителят на AUTO BILD Ян-Хенрик Мухе – и продължава да глези своя NSU TT. Без него животът би бил скучен и сив


4
апр.
2017

Разбира се, че е пълен абсурд. На 25, когато бях безстрашен и разполагах с много време, той ме оставяше на пътя. Често, дори прекалено често. На 40, когато предпочитам удобствата и винаги бързам, го зарязвам аз. Често, дори прекалено често. Тъй като автомобилът на моя живот стана прекалено шумен, безкомпромисен и претенциозен. Този малък NSU TT прекалено често в живота ми се изпречваше на пътя. Но мога ли да му се сърдя? Аз самият исках така … купих го съвсем безгрижно през 1997 г. Това беше третият ми NSU. Първият ми го подариха и накрая го захвърлих, вторият – току-що ремонтиран – блъснах и той завърши в моргата . TT бе първият ми скъп автомобил – поне така го възприемах. Струваше 7000 германски марки  не особено много за TT с оригинални документи, но твърде много за автомобил, който не палеше, тъй като липсваше радиото му.

След три дни установих, че е служило като плюс на бензиновата помпа на предишния собственик. Разбира се това не беше последната повреда. Постоянно имаше проблеми с ламарините и техниката. В продължение на три години аз се грижех за поддържането в изправност на автомобила, а след това ми помагаха приятели и колеги от клуба.  Когато най-после оправихме мотора, отидох при автотенекиджията: смяна на ламарините на пода. Почти две години по-късно получих обратно своя TT, дори покривът имаше нужда от смяна заради ръждясалите части.  Оттогава въпросът за разходите около NSU-то не се споменава в семейство Мухе.  теоретично TT-то беше изцяло ремонтирано десет години след покупката – част по част, година след година, евро по евро.  Замина електрическата система, смених и седалките. А когато аз и моята „любима“ се връщахме от рали за олдтаймери, свърши и ауспухът – имаше прекалено много дупки и колата вдигаше страхотен шум.  Въпреки това обожавам моментите с това NSU. Аз пораснах, но TT си остана неразумен и безгрижен като малко дете, въпреки че е с няколко месеца по-стар от мен. А по него има толкова много кит, че сигурно ще си остане мой за вечни времена.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Мотор – ред. 4-цилиндров, отзад напречно

Работен обем – 1177 куб. см

Мощност – 65 к.с. при 5500 об/мин

Задвижване – задно, 4-степенна трансмисия

0–100 км/ч – 13 сек

Максимална скорост – 160 км/ч

Собствено тегло – 685 кг

Цена като нов – 6250 германски марки (1967 г.)

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Италианска краZота от BMW

4
апр.
2017

Колко красиво: италиански одежди за баварски автомобил. Zagato създаде за BMW едно спиращо дъха Coupé на базата на Z4

Card image cap
Клубът на супербързите: Audi R8 V10 plus

5
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
10 американски автомобила, за които не сте чували: Mobility Ventures MV-1

18
февр.
2018

Колите на Dodge, Ford, Lincoln, Chevrolet или Cadillac са познати и обичани и в Европа. В САЩ обаче има още много малки производители на автомобили

Card image cap
HUMMER НА ЛЕД

31
мар.
2017

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Apollo Intensa Emotione

17
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap

В последния брой:

Архив >