2017
Най-продаваният в момента по света SUV се казва Nissan X-Trail: след лека преработка тези дни той поема по следващата отсечка. На фона на непрестанно растящата конкуренция в сегмента и сякаш безконечната вълна от желаещи да шофират SUV японците правят всичко възможно да поддържат бестселъра си атрактивен, а броя на продадените автомобили константен. На пръв поглед фейслифтът се отличава от предходния модел с по-широката си предна решетка, нов дизайн на броните, променени дневни светлини както и с адаптивни LED фарове. По отношение на функционалността също има сериозни подобрения: доскоро екстра, сега при X-Trail електрическото отваряне на задния капак е усъвършенствано чрез практично сензорно управление. За да използвате също така леко увеличения обем на багажника в автомобила, просто трябва небрежно да плъзнете крак под задната броня.
Най-голямата промяна в профила на новия X-Trail е добавянето на хромирана лайстна в основата на двете врати. Създавайки по-динамично излъчване, тя е задължителна при ниво Tekna. Стандартно се монтира нова гама от 17-инчови (при ниво на оборудване Visia и Acenta) и 18-инчови (при N-Connecta и Tekna) алуминиеви джанти, като настоящите 19-инчови джанти (опция при Tekna) са пренесени от предходния модел. Подобренията по модела доведоха до много малка промяна в общата дължина на автомобила – увеличение от пет сантиметра означава, че от броня до броня моделът вече е дълъг 4690 мм. Няма промяна при широчината от 1830 мм, височината от 1710 мм или при междуосието от 2705 мм на новия X-Trail. Оптимизацията на екстериора не са засегнали и аеродинамиката на новия X-Trail, чийто коефициент на челно въздушно съпротивление Cd е 0.32. Запазват се също шест от съществуващите осем екстериорни цвята, но са добавени четири нови – Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic и Dark Brown Pearl.
При актуалния фейслифт впечатлението от интериора е изключително приятно: отвътре моделът изглежда още по-модерен, използваните материали още по-висококачествени. Принос за това имат новият волан със заравнена долна част, повърхностите на таблото и облицовките на вратите: всички са изключително приятни на допир. Напълно нови са седалките и тяхната тапицерия. В новия си вид те оформят повече свободно пространство в купето, а двуцветната кожа, от която са изработени, засилва чувството за уют и лукс.
С пускането в продажба на новия X-Trail структурирането на нивата на оборудване също еволюира. Към познатите ни досега Visia, Acenta и Tekna се присъединява N-Connecta. Подобно на другите модели на Nissan това ниво застава между Acenta и Tekna, като трето от четирите възможни нива на оборудване. Преди пазарите в Европа предлагаха специални версии в тази точка в гамата, което означава, че лансирането на N-Connecta просто формализира това. Нивото N-Connecta е така замислено, че да придаде допълнителна стойност за клиента, то се фокусира върху стила, интелигентните технологии за управление и практичността. В допълнение на оборудването в ниво Acenta нивото N-Connecta въвежда инфо-развлекателната система NissanConnect, Intelligent Around View Monitor, Intelligent Key, релси на покрива, предни и задни паркинг сензори и безконтактен контрол на вратата на багажника.
Благодарение на множество нови асистиращи системи като например предупреждението за движение в мъртвия ъгъл или асистента за аварийно спиране с функция за разпознаване на пешеходци, в бъдеще X-Trail ще може да се управлява още по-безгрижно и сигурно. По време на тестовете ни всички системи работеха безупречно. За старта на продажбите на борда на фейслифта все още няма да бъде качена новата система Propilot, която се очаква да бъде внедрена през 2018. За Nissan тази система е прелюдията към напълно автономното шофиране: при различни пътни ситуации като например движение в колона или при задръстване автомобилът ще може самостоятелно да поеме управлението на волана, натискането на педалите на газта и спирачките.
Продължете на следващата страница