Новини » Nissan X-Trail се завръща като хибрид с ДВГ с променлива степен на сгъстяване

Nissan X-Trail се завръща като хибрид с ДВГ с променлива степен на сгъстяване

1010
2022

В САЩ той се появи още през 2020 под името Nissan Rogue, а сега новият X-Trail идва и в Европа – макар и с друга моторизация. Четвъртото поколение на хитовия SUV идва след дълга пауза и дължина, увеличена с 4 сантиметра до 4,68 метра, както и с ширина, към която са добавени 2 см – общо 1,84 метра.

Версията със задвижване на четирите колела винаги е хибрид, но без зареждане от контактa. Интересното при задвижването на четирите колела, наречено e-4orce 4WD, е, че двете оси са с електрическо задвижване (предна – 204 к.с./330 Нм, задна – 136 к.с./195 Нм) – а 1,5-литровият турбобензинов двигател (3-цилиндров с променлива степен на сгъстяване и 158 к.с.) работи само като генератор и не задвижва директно нито едната ос. Конвенционална скоростна кутия на практика няма.

В новия X-Trail има два 12,3-инчови екрана, но и много на брой реални въртящи се контролери и физически бутони.

По данни на производителя системната мощност е 214 к.с. Ето още малко данни: собствено тегло 1994 кг, полезен товар 351 кг, максимален прикачен товар 1800 кг, максимална скорост 180 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,0 сек, смесен разход 6,7 л/100 км.

Техника One Pedal

За да го няма онзи дисонанс между обороти и скорост, характерен за пълните хибриди, хората от Nissan са разработили Linear Tune – специално управление на задвижващата система, благодарение на което при ускорение оборотите на бензиновия двигател трябва да се увеличават „на стъпки“, за да бъде познат на шофьора т.нар. „акустичен модел“. Възможността за ускоряване и спиране само с педала на газта (техника на шофиране с един педал) напомня на електрическите автомобили.

Петместният вариант предлага обем на багажника от 575 до 1396 литра – това е по-малко от преди.

Както се очаква, четвъртата генерация X-Trail предлага най-новите асистиращи системи. Круиз контролът е свързан със системата за разпознаване на пътните знаци и автоматично спазва ограниченията на скоростта и намалява темпото, преди да излезете от магистрала или когато наближавате кръгови кръстовища.

Новият X-Trail се прави в Япония, като производителят обещава четири до пет месеца време за доставка. Версията със задвижване на всички колела стартира от 88 800 лв. (по данни за Германия). Базовата модификация се очаква да бъде с близо 20 000 лева по-висока в сравнение с предишното поколение на модела.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин