Nissan Qashqai 1.3: неподозирано пъргав


18
дек.
2018

Автомобилният пазар става все по-динамичен. От една страна, се засилват административните ограничения по отношение на отделяните от двигателите с вътрешно горене емисии. В същото време клиентите все повече се интересуват от екологичните аспекти на автомобилите, които управляват. Трета голяма промяна е налагането на нови транспортни услуги благодарение на съвременните възможности за комуникация – постоянно расте броят на хората, които предпочитат да си наемат автомобил, който търсят през смартфона си на най-близката улица само когато им потрябва, вместо да инвестират сериозна сума пари и да го притежават постоянно.

Тази тенденция върви ръка за ръка с електрификацията на автомобилния парк – вероятно най-горещата тема, която в момента занимава индустрията. От Nissan вярват, че до 2022 година 25% от автомобилния пазар ще бъде електрически и хибриден, а делът на бензиновите двигатели ще расте за сметка на дизеловите. На този фон алиансът Nissan-Renault-Mitsubishi заедно с Mercedes-Benz от четири години съвместно разработва високоефективен бензинов агрегат от ново поколение. След 40 000 часа тестове в най-екстремни условия и в различни точки на света проектът днес е успешно завършен. Очакванията на консорциума са от този двигател да продават заедно повече от един милион бройки годишно.

Подреден и елегантен кокпит – оформлението на инфотейнмънта и навигацията са обновени

Пръв Nissan оборудва своя бестселър Qashqai с този нов 1,3-литров бензинов мотор, достъпен в две степени на мощност, които AUTO BILD имаше удоволствието да тества. Общото между модификациите със 140 и 160 к.с. е, че и двете са значително по-тихи от познатите до момента задвижващи агрегати. Дори и при по-висока скорост машините под предния капак съвсем не се натрапват акустично.

Не е изненадващо, че бихме препоръчали по-мощния вариант – без значение дали с ръчна или с трансмисия с два съединителя. Модификацията със 160 „коня“ може да се кара с по-редки смени на предавките и „тегли“ по-добре при ниски обороти. Докато агрегатът със 140 к.с. изисква по-често „обгрижване“ с помощта на съединителя и скоростния лост при желание за бързо придвижване, по-потентната машина отговаря значително по-отзивчиво на командите с педала на газта. Така при ускорение на излизане от завоя можете да си спестите превключванията, а изпреварванията са по-бързи и по-сигурни. От друга страна обаче, версията със 140 к.с. е по-тиха, мощността напълно достатъчна за надеждно и приятно придвижване в ежедневието, но се предлага само с механична скоростна кутия.

Елегантната осанка остава! Ще бъде трудно да се надгради този определено сполучлив дизайн… Любопитни сме с какво ще ни изненадат при следващото поколение!

Ръчната трансмисия превключва прецизно, а при автоматиката с два съединителя смените на предавките са толкова бързи, че почти няма да ги усетите. По отношение на разхода двете версии имат почти идентични постижения: по заводски данни по-слабата се задоволява с 5,3 л на 100 км, а по-мощната – с 5,5 л. При реално шофиране всичко зависи от маршрута и стила на каране. При всички положения обаче очаквайте по-скоро стойности с цифрата 7 преди десетичната запетая.

Иначе Nissan Qashqai, който през изминалата година получи един доста всеобхватен фейслифт, си е останал непроменен. На борда му има достатъчно свободно пространство за пътниците, дизайнът и пропорциите са в златното сечение. Неслучайно това е най-продаваният SUV, който в Европа генерира около половината оборот на японците. Използваните материали са определено висококачествени и перфектно изработени.

Малкият работяга: 1,3-литровият мотор е съвместна разработка с Mercedes Benz и с мощност от 140 или 160 к.с. Впечатлени сме колко безшумни са и двата варианта

Щом се настаните в купето, веднага впечатление ще ви направи новата кожена тапицерия от напа, серийна от ниво на оборудване Tekna+. Не само естетична, а и изключително удобна. Практична е функцията за запаметяване позицията на седалката на водача. Изравненият от долната страна волан ни е познат вече от актуалната Micra. По отношение на инфотейнмънта с навигацията от Nissan са разработили ново меню за управление. Актуалните кожени облицовки глезят пътниците и на втория ред. Обемът на багажника си остава напълно достатъчен.

Остава да видим как обикновено скептичният масов клиент ще свикне с мисълта, че такава голяма и тежка машина може да се задвижва само с 1,3-литров мотор? Според нас няма никакви основания за колебание. Освен това приятен допълнителен ефект от новия агрегат е промененият интервал за посещение в сервиза, който е увеличен от 20 000 на 30 000 км.

Това ни харесва, а това не

Практичен комфорт и функционален дизайн, с които по традиция свързваме Qashqai. И двете модификации на новия двигател работят надеждно и тихо. Жалко, че няма да се предлага със задвижване на четирите колела.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цилиндров, турбо Работен обем 1332 куб.см Мощност 140 к.с. / 5500 об/мин Макс. въртящ момент 240 Нм / 1600 об/мин Задвижване предно Д/Ш/В 4394/1806/1590 мм Тегло (празен) 1435 кг Багажник 430-1598 л 0–100 км/ч 10,5 сек Макс. скорост 193 км/ч Разход 5,3 л А95Н (комбиниран) Цена от 35 890 лева

Извод

Qashqai се хареса на публиката още с появата си на пазара. Включително в България моделът се радва на голяма популярност. С новия икономичен двигател японците предлагат повече ефективност при намален разход на гориво и емисии. Браво! Очевидно не само електрификацията ще доминира бъдещето ни.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >