Nissan Patrol GR II като употребяван: нежният грубиянин

Двигателят и трансмисията не отговарят на обещаното от внушителната външност на Patrol. Това може да струва скъпо на купувачите на употребяван Nissan.

0407
2017

Неприятности с турбодизела – при Nissan Patrol това се превръща в традиция. Представеният през 1988 г. 2,8-литров редови шестцилиндров двигател често реагира на повишено натоварване с прогорели гарнитури или даже пукнатини на цилиндровата глава. Заместилият го през 2000 г. 3,0-литров четирицилиндров турбодизел наистина задвижва тежкия автомобил още от обороти на празен ход и е значително по-мощен, но и не по-малка капризен. Четирицилиндровият двигател с големи бутала се „плаши “ от продължителна работа на високи обороти, да не говорим за пълна газ, която се подава повече от няколко секунди. Всичко над 3300 об./мин е кошмар за него.

Късият лост е за управление на двойното задвижване и понижаващите предавки. от 2000 г. като опция се предлага и автоматична трансмисия.

Той си отмъщава – понякога едва след години – с повреди по цилиндровата глава и блока. С наблюдаваното в началото недостатъчно снабдяване с масло през 2001 г. Nissan се пребориха с увеличен обем на картера. На продадените преди това Patrol 3.0 Di с цел по-висока сигурност двигателите бяха изцяло заменени с нови. И наистина, проблемите с маслото бяха решени окончателно, но се оказа, че по-внимателните и спокойни водачи по-дълго се радват на своя Patrol. Те даже и днес не могат да разберат в какво се състоят проблемите на този двигател . Други собственици на Patrol се оплакват от скъпи повреди на двигателя при по-малък пробег. Жалко, защото иначе Patrol излъчва приятна увереност.

Типично за Patrol – асиметрично разделена задна врата, резервна гума отзад, податливи на счупване задни светлини, липса на ESP.

При тегло около 2,5 тона и мощност 158 к.с. ускорението на Patrol по днешните мащаби е всичко друго, но не и пъргаво. Това важи с особена сила, когато автомобилът е комплектован с остарялата четиристепенна автоматична предавателна кутия. Ако обаче шофирате бързо, няма да усетите истинския характер на Patrol. Силните му страни са енергичното движение при ниски обороти и много стабилното окачване с два твърди моста и спирални пружини. За тесните улички в големите градове има и по-подходящи автомобили, защото при широчина 1,94 метра и диаметър на завой 13,5 метра маневрите не са особено лесни. Големият Patrol най-добре се чувства на дълъг път.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин