Nissan Patrol GR II като употребяван: нежният грубиянин

Двигателят и трансмисията не отговарят на обещаното от внушителната външност на Patrol. Това може да струва скъпо на купувачите на употребяван Nissan.


4
юли
2017

Неприятности с турбодизела – при Nissan Patrol това се превръща в традиция. Представеният през 1988 г. 2,8-литров редови шестцилиндров двигател често реагира на повишено натоварване с прогорели гарнитури или даже пукнатини на цилиндровата глава. Заместилият го през 2000 г. 3,0-литров четирицилиндров турбодизел наистина задвижва тежкия автомобил още от обороти на празен ход и е значително по-мощен, но и не по-малка капризен. Четирицилиндровият двигател с големи бутала се „плаши “ от продължителна работа на високи обороти, да не говорим за пълна газ, която се подава повече от няколко секунди. Всичко над 3300 об./мин е кошмар за него.

Късият лост е за управление на двойното задвижване и понижаващите предавки. от 2000 г. като опция се предлага и автоматична трансмисия.

Той си отмъщава – понякога едва след години – с повреди по цилиндровата глава и блока. С наблюдаваното в началото недостатъчно снабдяване с масло през 2001 г. Nissan се пребориха с увеличен обем на картера. На продадените преди това Patrol 3.0 Di с цел по-висока сигурност двигателите бяха изцяло заменени с нови. И наистина, проблемите с маслото бяха решени окончателно, но се оказа, че по-внимателните и спокойни водачи по-дълго се радват на своя Patrol. Те даже и днес не могат да разберат в какво се състоят проблемите на този двигател . Други собственици на Patrol се оплакват от скъпи повреди на двигателя при по-малък пробег. Жалко, защото иначе Patrol излъчва приятна увереност.

Типично за Patrol – асиметрично разделена задна врата, резервна гума отзад, податливи на счупване задни светлини, липса на ESP.

При тегло около 2,5 тона и мощност 158 к.с. ускорението на Patrol по днешните мащаби е всичко друго, но не и пъргаво. Това важи с особена сила, когато автомобилът е комплектован с остарялата четиристепенна автоматична предавателна кутия. Ако обаче шофирате бързо, няма да усетите истинския характер на Patrol. Силните му страни са енергичното движение при ниски обороти и много стабилното окачване с два твърди моста и спирални пружини. За тесните улички в големите градове има и по-подходящи автомобили, защото при широчина 1,94 метра и диаметър на завой 13,5 метра маневрите не са особено лесни. Големият Patrol най-добре се чувства на дълъг път.

Още по темата

Card image cap
Защо новите кокпити стават толкова сложни?

16
апр.
2018

Проверка на нивото на маслото, сверяване на часовника или смяна на радиостанцията – всичко това трябва да е много лесно, но вместо това става все по-трудно. Проверихме най-важните стъпки при управлението в актуалните автомобили. Тест, който може и да не ви хареса

Card image cap
Тест на 10 препарата за почистване на джанти

29
ное.
2016

Кой препарат за джанти е най-добър? AUTO BILD изпробва 10 продукта

Card image cap
Как да разкараме неприятните миризми от колата?

1
сеп.
2017

Кучешките косми и влагата в много случаи са причина за неприятните миризми. Почистването с прахосмукачка и качествено проветряване помагат

Card image cap
Alfa 159 от 6000 лв.: красива, но…

7
окт.
2016

Най-старите Alfa 159 междувременно вече са на 11 години, но визуално все още са по-атрактивни от множество нови автомобили

Card image cap
Употребявани автомобили с Евро 6: Не се страхувайте от забраните за пътуване

26
юли
2016

Следващата година може да бъде въведен синият стикер. Но тези 6 употребявани модела ще могат да продължат да се движат

Card image cap

В последния брой:

Архив >