AUTO BILD България / Nissan NP300 Navara: на лов за Ranger-и

Nissan NP300 Navara: на лов за Ranger-и


28
дек.
2015

При представянето на последното поколение Navara хората от Nissan гордо обявяват, че имат 80 години опит в разработката на пикапи. Ние не можем да оспорим това – макар че произвежданата от 1935 г. товарна версия на предвоенния модел Datsun 14 има много малко общо с наследниците си. Корените на Navara биха могли да се търсят по-късно в Datsun 720 (1980-1986), който за първи път се предлага с голяма кабина (King Cab); KingCab от второто поколение (D21) е първият пикап, внасян в Германия.

Работно животно: новата Navara има полезен товар над 1 т и може да тегли ремарке с тегло 3,5 т.

Работно животно: новата Navara има полезен товар над 1 т и може да тегли ремарке с тегло 3,5 т.

Nissan изцяло модернизира кокпита

Днес предлагането на пикапи в Германия е значително по-богато от преди. Освен това постоянно се появяват нови марки – достатъчна причина Nissan да даде всичко от себе си при развитието на NP300. От предшественика практически не е останало нищо: нова рама, ново окачване, ново кормилно управление, нова трансмисия и нов двигател. И, естествено, нова електроника, включваща навигация и електронни асистенти за шофиране, а като капак – за първи път безключов достъп и Start-Stop бутон в пикап. При съставянето на спецификациите от Nissan внимателно са наблюдавали конкуренцията – и са си поставили за цел да бъдат добри поне колкото най-успешния си конкурент. В повечето дисциплини това е Ford Ranger, най-добре продаваният пикап в Германия.

Полезният и прикаченият товар утвърждават новия модел като работен кон

И действително, с прикачения си товар от 3,5 тона и полезния товар над 1 тон за всички версии Navara регистрира върхови стойности. Също както и по отношение на разхода (6,4 – 7,0 л) – поне по нормирания цикъл. В основата си самият мотор (2,3 л) не е нова разработка, а доказан задвижващ агрегат за „транспортьори“. Има две версии – със 160 (403 Нм) и 190 к.с. (450 Нм), по-мощната – с два турбокомпресора. И двете реагират достатъчно спонтанно на командите с педала на газта и теглят мощно още от ниски обороти. При спокойно каране по-потентният мотор прави впечатление на много култивиран – той обаче е една и идея по-шумен от търсения, но вече изваден от гамата „шестак“. Звукът му става по-сериозен при високи обороти, до които за съжаление версията със 7-степенен автоматик достига често,

Нова задна ос: DoubleCab не вози като летящо килимче, но е значително по-хармоничен в „улавянето“ на неравности.

Нова задна ос: DoubleCab не вози като летящо килимче, но е значително по-хармоничен в „улавянето“ на неравности.

особено при планински изкачвания.

Сериозно развитие при новата Navara е претърпяла електрониката – най-съществената новост е безключовият достъп.

Сериозно развитие при новата Navara е претърпяла електрониката – най-съществената новост е безключовият достъп.

Най-големият напредък е по отношение на окачването и по-точно – при новата задна ос на изпълнението с двойна кабина. Наименованието Multi Link, дадено от Nissan, е малко заблуждаващо – окачването е 5-раменно с цял заден мост и спираловидни пружини и напомня на ранните Patrol GR и Terrano II. За тях напомня и управлението на NP300 DoubleCab – няма я онази дисхармония между предния и задния мост като при KingCab с листови пружини, където се усещаше разликата в реакциите на „послушната“ предница и „дървената“ задница.

Новата задна ос подобрява пътното поведение

Естествено, новият DoubleCab не вози като летящо килимче, но за сметка на това се държи много „послушно“ и изненадващо хармонично на пътя – въпреки че вариантът с пружини може да поеме на борда си над 1 т полезен товар. Кормилното управление също напомня на ранните Patrol GR: леко, но с 3,5 оборота от край до край доста индиректно. Жалко, че дори и новият пикап на Nissan идва с проста 4х4-система с включващо се двойно задвижване – все пак японците можеха да използват раздатъчната кутия с ламелени съединители от Pathfinder. Така човек трябва да внимава за увеличения диаметър на завой, когато задното задвижване не е достатъчно, за да осигури сцепление (напр. в кал). В това отношение Nissan не успява да достигне на нивото на конкуренти като VW и Mitsubishi.

Извод

При KingCab веднага ще усетите подобрението – с промененото окачване колата става два класа по-уверена. Новите двигатели са приятни, а по отношение на практичните таланти и двете версии са на върха в класа.

Още по темата

Card image cap
Ford Focus 1.0 EcoBoost и Honda Civic 1.0 Turbo: битката на „тройкаджиите”

12
дек.
2017

С най-малкия EcoBoost Ford стана пионер в налагането на Downsizing-a. Ние изправихме поостарелия Focus в сравнение с най-новото издание на Civic – отново с 3 цилиндъра и турбо

Card image cap
Audi A3 фейслифт: Голямо бъдеще, по-малко цилиндри

4
авг.
2016

Нови асистенти за сигурност, много мултимедия, нов 3-цилиндров мотор – Audi обнови A3

Card image cap
Обновената Mazda CX-5: всичко остава друго

9
май
2017

Първата Петица се оказа чудесен SUV. Защо тогава да го променяме? Нека просто го усъвършенстваме. Еволюция вместо революция

Card image cap
Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+ с Opel Corsa и VW Polo

1
февр.
2017

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?

Card image cap

В последния брой:

Архив >