2019
През 2017 г. Nissan Micra възроди позабравените добродетели на малките автомобили и започна да си връща клиентите. С нов 1-литров мотор с две степени на мощността, леки промени по детайлите и безстепенна CVT-автоматична трансмисия Nissan обнови симпатичния си малък модел
Новият 1-литров 3-цилиндров турбодвигател със 100 или 117 к.с. заменя малко слабичкия 0,9-литров агрегат (90 к.с.). Срещу доплащане можете да комбинирате машината с безстепенна автоматична трансмисия. CVT-предавателната кутия осигурява спокойствие при ниска скорост на движение в града. Ако обаче малко пришпорите Micra това спокойствие изчезва. Трансмисията не успява да се справи с любимия на азиатците и заклеймяван от европейците „ефект на ластика“ – въпреки изкуствено имплантираните степени. Ако това ви притеснява, то можете да изберете серийната 5-степенна механична скоростна кутия.
Така новият мотор 1.0 IG-T е на нивото на европейската конкуренция. Вариантът с по-малката мощност с механична скоростна кутия и максимален въртящ момент от 160 Нм ускорява автомобила за 10,9 секунди до темпо 100 и вдига максимум 184 км/ч. Версията Xtronic ускорява за 13,0 секунди, а максималната ѝ скорост е 177 км/ч. С централно разположения лост на трансмисията нямате възможност за ръчна смяна на предавките, но все пак на волана има лостчета за смяна предавките. И двете версии са икономични. Версията с механична скоростна кутия се задоволява с 4,6 л/100 км, а тази с CVT-автоматична трансмисия харчи с 0,3 литра повече. Така новият масов модел разполага не само с 10 к.с. повече от своя предшественик с работен обем от 0,9 литра, но и има разход на гориво, който е по-малък с половин литър.
По-мощният вариант със 117 к.с. развива максимална скорост от 195 км/ч, взема спринта от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди и е оборудван с препоръчителната 6-степенна механична скоростна кутия. Тук разходът на гориво е точно 5 л/100 км.
За повечето клиенти обаче и по-слабият вариант със 100 к.с. вероятно ще е напълно достатъчен. С него тежащият 1,2 тона автомобил е добре моторизиран и не демонстрира типичните за повечето 3-цилиндрови мотори вибрации. Окачването на дългия 4 метра „японец“ е стегнато, но не и некомфортно. Освен това ни харесаха промените в детайлите във вътрешното пространство – особено при топверсията на оборудване N-Sport. Тук освен удобни седалки с тапицерия от кожа-алкантара има и повърхност с карбонов дизайн. За съжаление са запазени слабости като падащият върху коленете на пътника до водача капак на жабката и недостатъчното място на задната седалка. Затова пък багажникът е с напълно достатъчни размери и вместимост от 300 литра, а след сгъване на задните седалки можете да увеличите обема му.