Nissan Leaf на старо: създава малко ядове и е по-изгоден от редица бензинови модели

2311
2023

Прогресът не може да бъде спрян. Добър пример за това, че базовият праг при електромобилите спада, е компактният японски модел Nissan Leaf. Произвеждан в английския завод в Съндерланд и появил се в края на 2017 във второто си поколение, автомобилът определено не е за богаташи. На пазара за употребявани автомобили двегодишни екземпляри могат да се намерят за доста под 40 000 лв., естествено с по-семпло оборудване.

Прилично изработен кокпит с голям брой физически бутони. Тук и новаците на тема електромобили ще се справят

Нашият тестови автомобил е струвал като нов 74 000 лв. Оборудването му включва алуминиеви джанти с пет лъча, отопление на волана и седалките, инфотейнмънт система с тъчскрийн, аудиосистема със събуфер и двуцветни седалки с тапицерия от изкуствена кожа, а година и половина и 12 000 км след първата си регистрация се предлага за 51 000 лв. Все пак заинтересованите трябва да са наясно, че при покупка на старо няма други субсидии от държавата.

Окачване с комфортна настройка, леко недозавиване

Дългият 4,49 м автомобил с пет врати е подходящ за семейна кола, при положение че не ви се налага да изминавате повече от 200 км (40 кВтч) или 300 км (62 кВтч). Отпред ще седите удобно, а отзад ще ви се иска да имаше малко повече място за краката. Leaf си върши работата чудесно при шофиране. Той притежава прилична шумоизолация, тракането и износването все още разбираемо не са тема. Всички екстри на борда функционират прилично, има голям брой асистиращи системи за водача: система за предупреждение при удар, система за аварийно спиране, система за аварийно спиране в градски условия, асистенти за смяна и за поддържане на пътната лента – естествено, всички те са серийни.

Разходът и пробегът биват изобразявани разбираемо на дисплея на инфотейнмънт системата

А задвижването? С постоянната си мощност от 122 к.с. (150 к.с. пикова мощност) то изглежда достатъчно мощно за бързо и пъргаво изпреварване по междуградски пътища. Единствено по магистралите на Nissan му свършва бързо тока – заради управлението чрез софтуера. Максималната скорост е 144 км/ч – вероятно заради пробега.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ NISSAN LEAF

Така или иначе, ако след автомобил с двигател с вътрешно горене преминете към Leaf, ще бъдете превъзпитан за по-икономично шофиране: благодарение на функцията E-Pedal рекуперацията става адски лесно. Освен това по този начин щадите и спирачките. При техниката на зареждане конструктивната възраст на Leaf се забелязва. Стандартно мощността на зареждане е 3,6 кВт, а опционално – 6,6 кВт. На станциите за бързо зареждане максимумът е 50 кВт – в днешно време тези резултати не са добри.

Багажник с висок товарен ръб и твърда пластмаса. От друга страна, товарният обем е добър

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин