2023
Прогресът не може да бъде спрян. Добър пример за това, че базовият праг при електромобилите спада, е компактният японски модел Nissan Leaf. Произвеждан в английския завод в Съндерланд и появил се в края на 2017 във второто си поколение, автомобилът определено не е за богаташи. На пазара за употребявани автомобили двегодишни екземпляри могат да се намерят за доста под 40 000 лв., естествено с по-семпло оборудване.
Нашият тестови автомобил е струвал като нов 74 000 лв. Оборудването му включва алуминиеви джанти с пет лъча, отопление на волана и седалките, инфотейнмънт система с тъчскрийн, аудиосистема със събуфер и двуцветни седалки с тапицерия от изкуствена кожа, а година и половина и 12 000 км след първата си регистрация се предлага за 51 000 лв. Все пак заинтересованите трябва да са наясно, че при покупка на старо няма други субсидии от държавата.
Дългият 4,49 м автомобил с пет врати е подходящ за семейна кола, при положение че не ви се налага да изминавате повече от 200 км (40 кВтч) или 300 км (62 кВтч). Отпред ще седите удобно, а отзад ще ви се иска да имаше малко повече място за краката. Leaf си върши работата чудесно при шофиране. Той притежава прилична шумоизолация, тракането и износването все още разбираемо не са тема. Всички екстри на борда функционират прилично, има голям брой асистиращи системи за водача: система за предупреждение при удар, система за аварийно спиране, система за аварийно спиране в градски условия, асистенти за смяна и за поддържане на пътната лента – естествено, всички те са серийни.
А задвижването? С постоянната си мощност от 122 к.с. (150 к.с. пикова мощност) то изглежда достатъчно мощно за бързо и пъргаво изпреварване по междуградски пътища. Единствено по магистралите на Nissan му свършва бързо тока – заради управлението чрез софтуера. Максималната скорост е 144 км/ч – вероятно заради пробега.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ NISSAN LEAF
Така или иначе, ако след автомобил с двигател с вътрешно горене преминете към Leaf, ще бъдете превъзпитан за по-икономично шофиране: благодарение на функцията E-Pedal рекуперацията става адски лесно. Освен това по този начин щадите и спирачките. При техниката на зареждане конструктивната възраст на Leaf се забелязва. Стандартно мощността на зареждане е 3,6 кВт, а опционално – 6,6 кВт. На станциите за бързо зареждане максимумът е 50 кВт – в днешно време тези резултати не са добри.
Продължете на следващата страница