Nissan Leaf: „костенурката“ на новия век (ТЕСТ)


9
дек.
2021

ЛЯВАТА ЛЕНТА, LEAF e+ ДЪРПА НАПРЕД. И докато стрелката на километража се приближава до отметката 170, изпреварените камиони и семейни ванове се чудят какъв е този електромобил отляво. Нима Nissan вече иска да се конкурира с Tesla? По-скоро не, новият Performance модел на масовия електромобил (около 300 000 продадени екземпляра от първото поколение) е по-скоро един наистина добре направен удължител на пробега. Новият e+ с акумулатор с капацитет 62 кВтч може да измине до 385 километра. Теоретично. На практика – реалистични 320 километра. За сравнение: старият модел с 40 кВтч акумулатор можеше да измине 220 километра.

Слоганът „Той се движи, движи, движи…“ направи VW „костенурка“ безсмъртен. При електромобилите Leaf иска да поеме неговата роля

Но трябва да мислим и за екологичната съвест. И затова Nissan обещава по-добър разход на енергия. Ние обаче не можем да потвърдим това. По отсечката за измерване на разхода на AUTO BILD той харчеше 20,3 кВтч/100 км – доста повече от по-малкия си брат, който се задоволяваше със 17,5 кВтч. Но какво от това, все пак получавате 217 конски сили с нулеви (локални) емисии. И когато деактивирате ограничителя на удоволствието (бутона Eco), e+ ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди, сякаш изстрелян от прашка. С което успява да погребе и последните предразсъдъци за скучните електромобили, които не доставят удоволствие. И при нивото на оборудване Tekna няма да ви липсва (почти) нищо. Навигационна система, LED фарове, адаптивен автопилот и асистент за посоката, музикална система Bose – всичко е серийно. Дори и функцията ProPilot с асистент за задръствания, която позволява отчасти автономно шофиране. За нещастие системата се намесва доста грубо в кормилното управление и Leaf се клати по завоите като пиян. И ако в този момент ви наблюдава полицейски патрул, със сигурност ще ви спре за проверка за алкохол.

Той е голям! 4,49 метра. Това съвсем не са размерите на малък автомобил
Добре изработен кокпит на Leaf. Претовареният с бутони волан не може да се приближи достатъчно до водача

Окачването също не е перфектно, както и при базовия Leaf то е „дървено“ и грубо. Трудно може да се говори за висок комфорт. И като сме започнали да се оплакваме: новото увеличение на мощността не отстранява познатите недостатъци на Leaf – малкото на фона на размерите място в интериора, поради монтирания под дъното акумулатор пътниците на задната седалка седят със силно сгънати крака, багажът трябва да бъде изваден от една дълбока дупка.

Буксата за зареждане е отпред. Възможно е зареждане с прав и променлив ток, с до 50 кВтч (CHAdeMO)

Пионерският дух винаги е свързан с готовност за някои страдания  – това става ясно на заинтересованите купувачи още при поръчката. С ниво на оборудване Tekna този Nissan струва 90 900 лв. Това са 11 710 лв. – повече за по-големия акумулатор – почти колкото една Dacia Sandero. Но тя не доставя толкова голямо удоволствие.

За кратко електромоторът на Leaf развива до 217 к.с. Но и бързо изтощава акумулатора

ИЗВОД

С акумулатора с 62 кВтч Nissan Leaf е по-пригоден за всекидневието от всякога. За съжаление обаче е и много скъп. За близо 100 000 лева клиентите очакват повече комфорт от окачването и седалките. Дразнят ни и слабите и трудно дозиращи се спирачки. Но моделът получава нашето одобрение заради големия си пробег.

Предлагането на място на задната седалка е достатъчно само за кратки отсечки, тапицериите са прекалено меки. Въпреки озвучителната система вместимостта на багажника е 420 литра

Nissan Leaf e+ Tekna

Двигател електрически, на предната ос Мощност 160 кВт (217 к.с.) Макс. въртящ момент 340 Нм при
4000 об/мин Акумулатор 62 кВтч Задвижване предно/едностепенна трансмисия Д/Ш/В 4490/1788/1545 мм
Тегло (празен) 1707 кг Багажник 420 л 0–100 км/ч 6,9 сек Макс. скорост 157 км/ч Разход 18,5 кВтч/100 км (WLTP) Пробег 385 км Цена от 90 900 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин