Nissan Leaf: автомобилът с един педал

Ако карате второто поколение на най-продавания електромобил в света, ще се насладите на напълно ново изживяване при шофиране


19
мар.
2018

ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ никога няма да се наложат! Един колега, който междувременно се пенсионира, твърдеше това преди няколко години, при това много убедено. Но днес казваме: електромобилите се налагат все повече. Новото поколение на Nissan Leaf, от който са продадени около 300 000 екземпляра, което го превръща в най-продавания електрически модел на света, ще бъде въведено на пазара още в началото на 2018 година. И то по-хубав, с по-голям пробег, но не и по-скъп от 64 000 лева. В началото ще се предлага по-богато оборудвана версия, която ще струва 70 000 лева включително Wallbox (цени за Германия). Тя ще е оборудвана и с ProPilot, който позволява дори частично автономно шофиране, като подпомага водача при натоварен трафик и задръствания и може да паркира самостоятелно.

Нови форми: Leaf вече е по-красив, особено отзад

Но напълно новото изживяване при шофиране се осигурява от E-Pedal. Когато натисне този бутон, водачът може да ускорява, да намалява скоростта и да спира само с един педал – дори и на изкачвания и спускания. В до 90 процента от всички ситуации Leaf ще може да функционира като автомобил с един педал. Като при това ще регенерира много голяма част от енергията.

Обявеният от Nissan разход от 17 кВтч/100 км (реалният естествено ще е малко по-висок) е приблизително на нивото на електрическия Golf и е с около 3 кВтч по-лош от този на конкурента Hyundai Ioniq. Но тъй като новият Leaf с 40 кВтч разполага със значително по-голям капацитет на акумулатора (Ioniq: 28, e-Golf: 35,8), той има и по-голям пробег. Все пак трябва да отбележим, че обещаните 387 км при цикъла NEDC отговарят на около 200 до 300 километра във всекидневието в зависимост от сезона. Който шофира на къси разстояния, изключи режима Eco и ползва цялата мощ на наличните 110 кВт, ще се радва на типичната електрическа радост от шофирането в града. Максималната скорост е 144 км/ч. Напълно достатъчно за автомобил, който се управлява (почти) само с десния педал.

Достатъчно място: ако не сте значително по-висок от 1,90 метра, ще седите относително удобно

Извод

Гамата от достъпни електрически автомобили в този клас се разширява. Преимуществото на Leaf: едва ли има друг производител с по-богат опит при електромобилите от Nissan. Новият Leaf има всички предпоставки да се превърне в бестселър.

Още по темата

Card image cap
390 к.с. в GLC 43

19
юли
2019

Card image cap
Лайфстайл авантюра

4
апр.
2018

Практичното комби на Dacia винаги се е отличавало с много място. Сега Logan MCV Stepway е "натоварен" и с малко лайфстайл, както и с по-богато оборудване

Card image cap

В последния брой:

Архив >