Тест » Nissan Juke Hybrid: малко ток не е излишен

Nissan Juke Hybrid: малко ток не е излишен

1711
2022

Досега гамата от моторизации на Nissan Juke се ограничаваше до 1.0-DIG-T бензиновия вариант със 114 к.с. Все пак клиентът можеше да избира между ръчни и автоматични скорости. От есента Nissan ще разшири гамата с един вариант пълен хибрид. Техниката е от алианса с Renault, от Япония идват двигателят с вътрешно горене и електромоторът, а от Франция – трансмисията, малката хидридна батерия с капацитет 1,2 кВтч и стартер-генераторът. Двигателят с вътрешно горене е 1,6-литров 4-цилиндров и е разработен специално за хибридни модели, като мощността му е 94 к.с., а максималният въртящ момент – 148 нютонметра. Електромоторът осигурява допълнително 49 к.с. и 205 Нм. Така се получават общо 143 к.с. – с 25 процента по-голяма мощност от версията с бензинов агрегат. Да видим как се усещат те.

Кокпитът е прегледен.
Във вътрешното пространство на Nissan Juke Hybrid ще се ориентирате бързо.

ДАЛИ ДОПЪЛНИТЕЛНИТЕ КОНЕ ОЗНАЧАВАТ ПОВЕЧЕ РАЗХОД?

Наличните в Nissan Juke Hybrid комбинирани 143 к.с. идват от повишаването на мощността и за щастие нямаме по-голям разход. Затова пък със спринт от 10,1 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч е с 1,7 по-бърз от вариант само с двигател с вътрешно горене. Nissan обещава до 40 процента по-малък разход в града и с до 20 процентна комбиниран разход. Тук резултатът би трябвало да е 5 л/100 км. Постига се с лекота без лишения. По време на нашия тест през полски села и предимно междуградски пътища бордовият компютър показваше 4,7 литра – без да проявяваме излишна сдържаност. Силните страни на този пестеливец за града са далеч от магистралата.

С хибридното задвижване Juke винаги се движи и на ток.

При необходимост от голяма мощност двигателят с вътрешно горене се усеща осезаемо в купето. Иначе външният вид на хибридния Juke не се различава от този с двигател с вътрешно горене. Дребни детайли като плакети, ново лого на марката, леко променена радиаторна решетка и промени по броните. Нови предложения са двуцветните 17- или 19-цолови алуминиеви джанти. Изработката във вътрешното пространство е изпълнена много добре, изборът на материали също е добър. Седалките са удобни и приятни дори и за дълъг път. А вторият ред седалки предлага място дори и за високи пасажери. Лек недостатък: малката хидридна батерия намалява обема на багажника с 68 на 354 литра.

Изработката и материалите са на добро ниво.

Технически данни: Nissan Juke Hybrid

Двигател 4 цилиндъра + ел. двигател Работен обем 1598 см3 • Системна мощност 105 кВт (143 к.с.) Макс. въртящ момент 148 Нм при 3600 об/мин • Задвижване предно/4-степенна авт. трансмисия
Д/Ш/В 4210/1800/1600 мм Тегло (празен) н. д. • Багажник 354-1237 л • 0–100 км/ч 10,1 сек • Макс. скорост 166 км/ч • Разход 5,0 л А95Н/100 км • Емисии CO2 114 г/км • Цена от 59 750 лв.

Заради батерията вместимостта на багажника е редуцирана с 68 литра.

ИЗВОД

Juke Hybrid предлага интересно техническо решение. Точно за изминаващите малко километри той е алтернатива на електромобил или Plug-in хибрид, особено когато се движите предимно в града и закратко извън него.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин