Невероятно е да ги объркате. Особеният стайлинг и характерните лица на представителите от сегмента на малките кросоувъри вливат свежа струя върху нажежения асфалт и между горещия бетон на градската джунгла. Все повече водачи се влюбват в тях и има защо. Висока позиция на седене, без това да се отразява прекомерно върху теглото и разхода. И върху семейния счетоводен баланс. Популярният клас има и други ярки представители в лицето на Hyundai Kona, Peugeot 2008 или Opel Crossland X. Сега на българския пазар се появи и новакът Ford Puma. Да, правилно, името не е съвсем ново. Този надпис красеше задницата на малък Ford Coupe през 90-те години на миналия век. Но това са стари истории и новата Puma няма нищо общо с тях.



Актуална днес е огромната конкуренция сред тези малки SUV-чета. Участващият в нашия тест Nissan Juke се появи само няколко месеца преди хищната котка. Задвижването и на двата модела е идентично: 3-цилиндрови турбоагрегати с мощност между 117 и 155 к.с. Петместните красавци са с дължина от около 4,20 м и тежат близо 1,3 тона. Но, разбира се, има разлики. Juke е с автоматична скоростна кутия, а Puma с ръчна. 3-цилиндровият мотор на Ford се подпомага от електромотор, мекият хибрид се захранва от 48-волтова бордова електрическа мрежа. Звучи скъпо, но си е сериозна тема за размисъл. А за да избегнем евентуални съмнения, че тук се опитваме да сравняваме ябълки с круши, нека изтъкнем отново един от основните аргументи на AUTO BILD при подбора на информация: съотношението между цена и качество. В случая ценовата разлика между двата тестови модела е само 76,67 лева без ДДС!
Второто поколение на Juke по отношение на екстериора е по-сдържано в сравнение с предшественика. Неслучайно при представянето му AUTO BILD наблегна на факта, че пънкарът е станал практичен. Нещо повече. Смело можем да кажем, че излъчването му си е направо солидно: удобни предни седалки, чудесна позиция на седене, качествен саунд, излизащ от BOSE говорители, вградени в подглавниците, голям дисплей. Е, на втория ред пространството е ограничено, дълги пасажери ще почувстват умора при продължителни воаяжи, но това все пак е мястото, предвидено за подрастващите пътници.
Продължете на следващата страница