2023
В Европа легендата GT-R вече не се продава – но в други части на света тя продължава да присъства в гамата на Nissan. Производителят от Япония освежи перлата в своята корона, като я направи още по-бърза и още по-спортна. Nismo, тунинг подразделението на компанията, е подготвила специална версия на уличния спортист, известен като „Годзила“, за избрани дилъри на Nissan в САЩ. Новата модификация ще бъде пусната през пролетта на 2023 г.
И за да стане ясно какво пропускат феновете на марката в Европа, нека разкрием най-важните детайли по отношение на техниката – като цяло, нищо по двигателя не е променено. За задвижването продължава да се грижи сглобяваният ръчно от Takumi 3,8-литров V6 с 24 клапана и два турбокомпресора. Неговата мощност е 565 и 600 к.с. (за GT-R Nismo), а максималният въртящ момент – съответно 637 или 652 Нм.

Тягата бива предавана към серийната интелигентна система за задвижване на четирите колела посредством 6-степенна трансмисия Attesa ET-S с два съединителя. Скоростната кутия обаче е монтирана отзад за по-добро разпределение на теглото. „Перата“ на волана позволяват да превключвате предавките по-агресивно.
Окачването с двойни носачи отпред и с единични отзад е настроено максималното спортно, а серийните амортисьори Bilstein с т.нар. DampTronic позволяват водача да избере един от трите режима на шофиране „Normal“, „Comfort“ и „R“ (Race).
Намалено аеродинамично съпротивление
Разбира се, чудовището е „пипнато“ отвън и с подобрени аеродинамични показатели. Мрежата на решетките отпред е променена, за да се подобри охлаждането на двигателя. Освен това коефициентът на аеродинамично съпротивление (Cd) е намален до 0,26. Новото антикрило, което сега е поставено в стил „лебедова шия“, осигурява с десет процента по-добро аеродинамично притискане на задната ос. С толкова е подобрен същият показател и отпред благодарение на новите Flaps. Задният дифузьор също е модифициран.

Nissan все още не дава точни данни за ускорението и максималната скорост на GT-R. Те обаче трябва да се различават съвсем малко спрямо версиите предшественици. Така че при всички положения 2,8 секунди ще бъдат достатъчни, за да ускорят машината от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост ще бъде поне 315 км/ч.
За да може Годзила да спира толкова добре, колкото и се изстрелва напред, Nissan и Brembo са разработили съвместно спирачна система с 6-бутални спирачни апарати отпред и 4-бутални отзад. Машината „стъпва“ на 20-цолови джанти, обути с високоскоростни летни гуми Dunlop, дебели 255 мм отпред и 285 – отзад.

Освежен интериор
По отношение на интериора, чиито снимки още не са разпространени, водачът може да очаква освежен дизайн. Обновено ще бъде арматурното табло, седалките ще бъдат олекотени и тапицирани с напа. Инфотейнмънт системата ще бъде управлявана чрез 8-инчов тъчскрийн, който освен свързаност посредством Apple CarPlay ще предлага и навигация, радио, както и информация за времето, цените на горивата, филми, спортни резултати и цени на акции.
Nissan все още не разкрива колко ще струва новата версия на GT-R в страната на неограничените възможности. Но по-важното в случая е, че за разлика от ЕС, там все още можете да си купите Годзила. В Германия моделът беше спрян от продажба през март 2022 г.
