Nissan GT-R: Годзила реве отново – но само в САЩ

1601
2023

В Европа легендата GT-R вече не се продава – но в други части на света тя продължава да присъства в гамата на Nissan. Производителят от Япония освежи перлата в своята корона, като я направи още по-бърза и още по-спортна. Nismo, тунинг подразделението на компанията, е подготвила специална версия на уличния спортист, известен като „Годзила“, за избрани дилъри на Nissan в САЩ. Новата модификация ще бъде пусната през пролетта на 2023 г.

И за да стане ясно какво пропускат феновете на марката в Европа, нека разкрием най-важните детайли по отношение на техниката – като цяло, нищо по двигателя не е променено. За задвижването продължава да се грижи сглобяваният ръчно от Takumi 3,8-литров V6 с 24 клапана и два турбокомпресора. Неговата мощност е 565 и 600 к.с. (за GT-R Nismo), а максималният въртящ момент – съответно 637 или 652 Нм.

Новото антикрило вече е със закрепване в стил „лебедова шия“ и разполага с десет процента по-голяма площ, отколкото при предшественика.

Тягата бива предавана към серийната интелигентна система за задвижване на четирите колела посредством 6-степенна трансмисия Attesa ET-S с два съединителя. Скоростната кутия обаче е монтирана отзад за по-добро разпределение на теглото. „Перата“ на волана позволяват да превключвате предавките по-агресивно.

Окачването с двойни носачи отпред и с единични отзад е настроено максималното спортно, а серийните амортисьори Bilstein с т.нар. DampTronic позволяват водача да избере един от трите режима на шофиране „Normal“, „Comfort“ и „R“ (Race).

Намалено аеродинамично съпротивление

Разбира се, чудовището е „пипнато“ отвън и с подобрени аеродинамични показатели. Мрежата на решетките отпред е променена, за да се подобри охлаждането на двигателя. Освен това коефициентът на аеродинамично съпротивление (Cd) е намален до 0,26. Новото антикрило, което сега е поставено в стил „лебедова шия“, осигурява с десет процента по-добро аеродинамично притискане на задната ос. С толкова е подобрен същият показател и отпред благодарение на новите Flaps. Задният дифузьор също е модифициран.

Коефициентът на аеродинамично съпротивление (Cd) на Nissan GT-R вече е 0,26.

Nissan все още не дава точни данни за ускорението и максималната скорост на GT-R. Те обаче трябва да се различават съвсем малко спрямо версиите предшественици. Така че при всички положения 2,8 секунди ще бъдат достатъчни, за да ускорят машината от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост ще бъде поне 315 км/ч.

За да може Годзила да спира толкова добре, колкото и се изстрелва напред, Nissan и Brembo са разработили съвместно спирачна система с 6-бутални спирачни апарати отпред и 4-бутални отзад. Машината „стъпва“ на 20-цолови джанти, обути с високоскоростни летни гуми Dunlop, дебели 255 мм отпред и 285 – отзад.

Най-вече във версията Nismo, GT-R е проектиран за максимална динамична.

Освежен интериор

По отношение на интериора, чиито снимки още не са разпространени, водачът може да очаква освежен дизайн. Обновено ще бъде арматурното табло, седалките ще бъдат олекотени и тапицирани с напа. Инфотейнмънт системата ще бъде управлявана чрез 8-инчов тъчскрийн, който освен свързаност посредством Apple CarPlay ще предлага и навигация, радио, както и информация за времето, цените на горивата, филми, спортни резултати и цени на акции.

Nissan все още не разкрива колко ще струва новата версия на GT-R в страната на неограничените възможности. Но по-важното в случая е, че за разлика от ЕС, там все още можете да си купите Годзила. В Германия моделът беше спрян от продажба през март 2022 г.

Цветът Millennium Jade е един от най-редките за GT-R.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин