2015

Поведението на пътя не оправдава очакванията, базирани на визията. Високото тегло се отразява негативно на управляемостта
ПИЛОТЪТ НА NISSAN седи ниско над асфалта в своята капсула, стрелката на километража се доближава до 200. Шестцилиндровият мотор реве, но автомобилът не излита. За разлика от самолета Eurostar до него, който отдавна се е издигнал в небето. На тежащия само 300 кг самолет са му достатъчни 80 км/ч, докато 1,6-тонният 370Z не губи сцепление дори и при максимална скорост. Още от 2008 година Nissan успешно завъртя главите на любителите на високите мощности с 370Z. За около 65 000 лева – цената на богато оборудван компактен модел, купувачите получаваха задно задвижване, 6-цилиндров атмосферен двигател с 328 к.с. и расов дизайн на спортен автомобил. По-ранните екземпляри вече се продават на старо на цени от около 35 000 лева. А това означава доста умерена загуба на стойност, особено като се има предвид, че при фейслифта през юни 2013 година Nissan намалиха цената за модела с около 10 000 лева. Тази стъпка бе необходима, за да могат да бъдат стимулирани намалените продажби.

Кокпитът е малко старомоден, естетите се дразнят от пластмасите с алуминиева визия.
Всъщност 370Z не е толкова чистокръвен спортист, колкото изглежда. При бързо шофиране по завои той се държи неочаквано грубо, управляемостта не е на висота, двигателят също разочарова. И ако 3,7-литровият атмосферен мотор обещава равномерно разгръщане на мощността до 7000 оборота и як шестцилиндров звук, то в реалността нещата са по-скоро отрезвяващи. При ниски обороти моторът е толкова сдържан, че водачът чува само шумовете от вятъра и тракането, докато над 5500 оборота страстта на двигателя сякаш се изпарява и той реве измъчено. Монтираната на тестовия автомобил от 2011 година 7-степенна автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор също работи леко нерешително и без темперамент. Водачите със спортни амбиции трябва да ползват лостчетата за превключване на волана. Но въпреки всички тези дребни недостатъци заинтересованите купувачи не трябва да забравят, че 370Z се конкурира с много скъпи съперници: едно Porsche 911 със сравнима мощност струва над 3 пъти повече.

Широките седалки са комфортни, но почти не са спортни. Феновете на моторните спортове избират „корита“
Наистина неприятен „навик“ на множество относително млади „японци“ е податливостта към корозия. И въпреки че много се радваме на изобилието от ретро елементи на 370Z, ръждата трябва окончателно да е останала в историята. При тестовия автомобил на 4,5 години, който се предлага от Hanse Automobile в Любек, от корозия са засегнати не само ауспухът, диференциалът и масленият картер, но и подрамите и ръбовете на каросерията, както и дръжките на вратите и рамките на прозорците. Затова купувачите трябва спешно да вземат мерки, преди борбата срещу корозията да се превърне в загубена кауза.
Предшественикът 350Z бе известен с отчасти изключително високите цени на резервните части. Така например спирачните дискове и накладки на предната ос струваха над 2600 лева. Nissan коригираха това и цените вече не са толкова драстично високи. И все пак една джанта струва над 2200 лева. Двата катализатора на тестовия 370Z струват по 2500 лева. При това всеки! Ако се повреди автоматичната трансмисия, ви очаква сметка от около 26 000 лева – което е практически финансова тотална щета. От друга страна, собствениците ще разполагат с достатъчно време да спестят нужните суми. В пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD и множество интернет форуми постоянно четем жалби за доставки на резервни части, които се проточват с месеци. Да не пропускаме и високите данъци и застрахователни премии. В това отношение Nissan наистина достига нивото на истинските спортни автомобили.
За сметка на това 370Z продължава да предизвиква въодушевление с непреходния си, безкомпромисен дизайн. Независимо че концепцията вече е поостаряла. Заинтересованите купувачи трябва да имат финансови резерви за последващи ремонти и да изберат по-нов и по-добре поддържан автомобил. За да няма неприятни изненади.
Извод
Шест цилиндъра, задно задвижване, визия на спортен автомобил: Nissan 370Z е създаден по рецептите на автомобилите мечта. Освен това и механиката е солидна. Но ръждата е много сериозен проблем. И точно затова на финала Z не получава добра оценка. Верните фенове на модела трябва да изберат нов автомобил, да се грижат за него и да го консервират старателно срещу корозия.
- Всички части на дъното на автомобила, в случая диференциалът, са пострадали от корозията. Нашият 370Z е само на 4,5 години. Как ли ще изглежда на 8?
- Изпускателната система е засегната тежко от корозията, автомобилът трудно ще издържи следващия технически преглед на TÜV.
- Широките седалки са комфортни, но почти не са спортни. Феновете на моторните спортове избират „корита“
- Спирачките имат доста работа заради мощността и теглото на автомобила. Дисковете и накладките за всяка от осите струват по около 2600 лева.
- Смяната на повреден от удар на камъче биксенонов фар струва над 2500 лева.
- Двигателят извлича 328 к.с. по класически начин от работен обем и обороти
- Кокпитът е малко старомоден, естетите се дразнят от пластмасите с алуминиева визия.
- С Eurostar с мощност 100 к.с. на училището по безмоторно летене в Любек можете да се научите да пилотирате. Но не и когато той гони Nissan
- Поведението на пътя не оправдава очакванията, базирани на визията. Високото тегло се отразява негативно на управляемостта