2019
Този Nissan GT-R от серия R33 е произведен само веднъж. AUTO BILD ще ви каже защо и ще ви обясни с какво се различава широката версия Nismo от серийния GT-R!
При Nismo GT-R LM от Nissan нямат избор: японците е трябвало да произведат изключително широкия R33 GT-R , макар и само веднъж. Това е условието за хомологация при участие в надпреварата 24-те часа на Льо Ман за 1995 и 1996. Затова спортното подразделение на Nissan Nismo е направило един-единствен GT-R във версия „LM“. AUTO BILD ви го представя!
От серийния GT-R във LM-варианта не е останало почти нищо, тъй като единичната бройка е с ръбестата форма и издадените калници на каросерията на състезателната версия. Като резултат сребристият Nissan е пораснал до впечатляващите 1,88 метра широчина – с десет сантиметра повече от R33 GT-R V-Spec! Бронята, праговете и ръбестата задница на „LM“ изглеждат внушителни. Плакетът в радиаторната решетка също дава индикация за единичната бройка.
Джантите са 18-цолови на GT-R, а във вътрешното пространство оборудването е близко до серийното, като единствено спортните седалки Recaro отличават версията LM от GT-R. Не само външният вид е впечатляващ: в сравнение със състезателната версия (1150 кг) вариантът за нормални пътища GT-R LM тежи повече – 1580 килограма.
Не е толкова мощен, колкото изглежда
Инженерите на Nismo са добавили мощност на LM – 305 к.с. е мощността на модифицирания мотор RB26DETT, или с 25 повече от серийния GT-R. В сравнение със серийната версия с 400 к.с. би могло да се желае още от LM. Трансмисията също е близка до серийната. 6-степенната механична скоростна кутия X-Trac на състезателния вариант не е използвана при LM – вместо това пилотът превключва с 5-степенна механична предавателна кутия. Единичната бройка на японския спортист може да се види в музея на Nissan „Heritage Collection Hall“.