Nissan разкри как ще изглежда следващото поколение кросоувъри на марката


6
мар.
2019

Nissan представя изцяло новия концептуален автомобил IMQ, пример за усъвършенствани технологии и дизайн, който загатва за посоката на следващото поколение кросоувъри.

Представен на Автомобилния салон в Женева, IMQ хармонично съчетава японското наследство и свръхмодерните технологии, фокусирани върху човека. Той включва последните иновации, които вдъхват живот на Nissan Intelligent Mobility, визията на марката за бъдещето. Стилът му отразява ролята на Nissan на пионер и лидер при кросоувърите, със зашеметяващ външен вид, който тласка границите на това, какво може да представлява европейският кросоувър.

В основата на IMQ е следващото поколение e-POWER, система за 100% задвижване с електрически мотор, която осигурява моментално линейно ускорение. Тя е разработена на основата на технологията e-POWER, която в момента е налична при най-продаваните модели Nissan Note и Serena в Япония. В IMQ тя осигурява обща мощност от 250 kW и 700 Nm въртящ момент.

Тази висока мощност се предава чрез нова система на задвижване на всички колела с множество мотори, която осигурява прецизен и независим контрол над всяко колело. Комбинацията от e-POWER и AWD е идеална за условия на ниско сцепление, като например заснежените алпийски пътища извън Женева.

IMQ предлага поглед зад кулисите на технологичната визия на Nissan. Той е оборудван с усъвършенствана прототипна версия на системата в помощ на водача  ProPILOT, която предлага по-добри възможности за автономно управление. Моделът е оборудван и с технологията Invisible-to-Visible на Nissan, представена през януари 2019 г. на изложението за електроника CES в Лас Вегас.

Екстериорният и интериорният дизайн се сливат в едно

Размерите на IMQ го поставят в центъра на европейския С-сегмент на кросоувърите. Той демонстрира изчистен дизайн и плавни линии, които сливат екстериора и интериора. Това е най-впечатляващо при линиите на стъклата, проектирани да създават усещане за единна непрекъсната повърхност.

IMQ отбелязва дръзка нова посока в дизайна на Nissan. Той надгражда емблемата на Nissan, вградена в предната решетка V-motion, която е с целенасочено по-дискретен дизайн. Решетката прелива вертикално в предния капак и хоризонтално в предната броня, за да създаде силни външни ъгли. Предният капак има зашеметяващи профили с хромирани ръбове, а калниците се издигат от арките на колелата и минават под централната част.

Поглед отблизо показва широката употреба на триизмерни ръбове в тъмните по-ниски части на екстериора. Тези детайлни слоеве – познати като ламели – напомнят за японския традиционен дизайн и се простират из целия автомобил.

Екстериорът се допълва от 22-инчови алуминиеви джанти със специално разработени гуми Bridgestone Connect. Тези „интелигентни“ гуми предават информация на водача чрез графичния потребителски интерфейс. Предаваните данни включват натоварването, налягането, температурата, нивото на сцепление и износване и здравината на гумите. Това помага на IMQ автоматично да калибрира системите за контрол в автомобила, за да работят оптимално.

Темите на японския дизайн, съчетани със съвременни технологии, продължават и в интериора. Пантите на вратите на IMQ се намират на външните ръбове и се отварят, за да разкрият футуристичен просторен интериор, включващ четири отделни седалки, които се издигат плавно от пода, покрит с ламели, който предоставя визуална връзка с екстериора.

Познатият инструментален панел на Nissan тип „плъзгащо се крило“ доминира в предната част на купето, с централна конзола, простираща се между предните и задните седалки.

Всяка изваяна седалка е облицована с двуцветен 3D технически текстил, изрязан с лазер в геометричен дизайн, вдъхновен от японската дърворезба кумико. Десенът се повтаря на инструменталния панел, облицовката на вратите и кората на багажника, както и масивното метално покритие на гърба на седалките. Ламели са вградени и в облицовката на вратите и в горната част на седалките като подглавници.

Футуристичен контрол за върховно шофиране

Всичко в интериора на IMQ е фокусирано върху водача. Това си личи от графичния потребителски интерфейс, доминиран от 840-милиметров екран, вграден в инструменталния панел. Той е изцяло черен – като смартфон – когато е изключен, но когато е включен, се съживява и предоставя информация за статуса на системата e-POWER и друга информация за автомобила. Употребата на още черни ламели се вижда зад екрана.

По-малък, вторичен екран над централната конзола приютява Виртуалния личен асистент на IMQ. Той подобрява усещането при шофиране, като контролира функциите на автомобила, като навигация, в отговор на действията на водача.

Воланът е с ергономична форма, за да осигури на водача релаксираща позиция и да увеличи максимално видимостта към инструменталния панел. Усъвършенствана функционалност в стил пера за смяна на предавките с леко докосване е вградена в задната част на волана.

Пример за технологичност

IMQ е оборудван с технологията Invisible-to-Visible (I2V) на Nissan, 3D интерфейс, при който „реалният свят“ се слива с виртуалния. Разработена от Nissan, I2V помага на пътниците в автомобила да видят това, което в противен случай би било невидимо, добавяйки увереност към усещането за шофиране.

Възможността „да видиш невидимото“ е достъпна с технологията Omni-Sensing на Nissan, която свързва IMQ с информация за реалния свят вътре и извън купето, в съчетание с информация от виртуалния свят, изведена пред водача и пътника за наситено преживяване със смесена реалност.

Технологията може да помага на водачите да виждат зад ъгли, да визуализира точна информация за задръствания – включително причините за тях – и да определя алтернативни маршрути за пътуване без стрес. Водачите могат да се наслаждават на компанията на виртуален спътник под формата на 3D аватар с добавена реалност в автомобила.

Ангажиментът на Nissan към автономното бъдеще, описан във визията на марката Nissan Intelligent Mobility, е отразен и в IMQ. Автомобилът е оборудван с усъвършенстван прототип на системата в помощ на водача ProPILOT, която подпомага водачите по градски улици и извънградски магистрали. Това е възможно благодарение на редица усъвършенствани сензори, радари и камери, разположени из автомобила, които могат да разчитат сигнали за пътя, трафика и информацията за плавно и уверено шофиране.

„Дизайнът на IMQ съчетава традиционни и модерни японски влияния и показва какво може да се постигне, когато бъдещите кросоувъри са задвижвани от Nissan Intelligent Mobility“, каза Алфонсо Албаиса, старши вицепрезидент Дизайн в Nissan. „В IMQ интериорът и екстериорът плавно се сливат, показвайки каква може да бъде посоката на дизайна на третото поколение кросоувъри на Nissan в Европа.“

Обща дължина 4 558 мм
Височина 1 560 мм
Широчина 1 940 мм
Гуми 22-инчови гуми Bridgestone Connect по поръчка
Силов агрегат e-POWER с 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор и система на задвижване на всички колела с множество мотори
Мощност 250 kW и 700 Нм въртящ момент

Още по темата

Card image cap
Eто го обновения X-Trail

29
ное.
2016

За моделна година 2017 Nissan прави фейслифт на SUV-a си X-Trail. „Японецът“ става по-шикозен и по-сигурен

Card image cap
Фейслифт за семейство Sandero

22
ное.
2016

Готов е фейслифтът за най-евтината Daciа: Sandero получава новото „лице“ на марката и нов 3-цилиндров мотор

Card image cap
Най-задръстените градове на планетата

20
февр.
2017

В САЩ задръстванията през миналата година са стрували на всеки шофьор около $1400 на година

Card image cap

В последния брой:

Архив >