2021
Nissan ще пусне специална версия на малко поостарелия GT-R Nismo. Въпреки непроменената мощност, почти целият двигател е преработен. Кулминацията обаче е другаде.
От 14 години Nissan GT-R е на пазара – крайно време е за наследник. Преди обаче той да бъде представен през 2022 г., Nissan за пореден път ще освежат своя топ-GT-R Nismo. Новата версия е Special Edition, при която има голям брой промени по задвижването, но мощността остава същата.
За новата моделна година Nismo освен в бяло, сиво, черно и сребристо, ще се предлага и в „Stealth Grey“. Цветът е вдъхновен от настилките на пистите, на които поколения GT-R поставят рекорди. Освен това Godzilla ще получи новото лого на марката. Доста повече промени ще има по версията Special Edition. Тя се различава от обикновения Nismo чрез специалните си алуминиеви джанти с размер 20 цола и капак на двигателя от прозрачен карбон. Благодарение на липсата на лак теглото ѝ е със 100 грама по-малко.
Под карбоновия капак продължава да работи познатият ни VR38DETT 3,8-литров V6 битурбо мотор с 600 к.с. – и турбини от последните GT3-състезателните варианти. При Special Edition двигателят е с нови бутални пръстени и мотовилки, с ново балансиран колянов вал и с нов маховик. Като цяло сега моторът се развърта повече и реагира по-добре.
На заден план се вижда Skyline Nismo Z-Tune битурбо-V6
Хардкор-феновете GT-R ще бъдат впечатлени най-вече от информацията, но не чак толкова и от самия GT-R Nismo. Прес-снимките са направени от Nissan в известната фабрика Омори в Йокохама – нещо като свято място за Nismo. И като че ли случайно на заден план се вижда един от общо 19-те произведени Nissan Skyline GT-R R34 Nismo Z-Tune .
Връщаме се към R35. Special Edition ще се предлага в Япония от октомври 2021 г. Кога и дали изобщо ще стигне до Европа, все още не е ясно. От Nissan не дават информация и за цената. Към момента цената на GT-R Nismo в Германия е 209 990 евро, което с около 60 000 евро над базовата цена през 2014 г. Възможно е Special Edition да струва значително повече.
ИЗВОД
Въодушевяващо е, колко разходи и любов към детайла са вложили Nissan във финия тунинг на един 14-годишен автомобил. Дали клиентите ще забележат, че GT-R Special Edition се управлява по-различно, изобщо не е толкова важно. Тук става дума за техника и емоции, което се доказва и с появата на снимките на Skyline GT-R Nismo Z-Tune.