Nissan продаде 100 хиляди хибрида e-POWER с ДВГ само в ролята на генератор (ВИДЕО)

2901
2024

От дебюта си през септември 2022 иновативната e-POWER технология на Nissan е спечелила сърцата на над 100.000 клиенти. Към днешна дата, оборудвани с това задвижване в Европа, са продадени 65.367 броя Qashqai и 34.663 броя X-Trail.

Това, което отличава e-POWER, е фактът, че колелата на автомобила се задвижват изцяло от електромотор. Това означава, че шофирането е безпроблемно, плавно и тихо – като при напълно електрически автомобил. Всъщност отзивите на клиентите на e-POWER показват, че те особено ценят тишината и лесното управление. Усъвършенстваният и ефективен бензинов двигател в системата e-POWER се използва само за генериране на електричество, което зарежда бордовата батерия и задвижва колелата чрез електромотора.

Когато е необходима ниска мощност за задвижване на автомобила, електрическият двигател, задвижващ колелата, използва само електричество от батерията. Ако е необходима по-голяма мощност, двигателят генерира електричество за захранване на електромотора и зареждане на батерията. Когато е необходима максимална мощност, електрическият двигател използва електричество както от двигателя, така и от батерията. Освен това, по всяко време, когато е възможно, се извършва рекуперация, като енергията от движението на автомобила се връща обратно в батерията.

В допълнение, генерирането на електрическа енергия се контролира в зависимост от пътните условия. Когато шумът на пътя се увеличи поради особености на настилката или скоростта на автомобила, двигателят се включва, за да зареди акумулаторния блок e-POWER. По този начин се намалява необходимостта двигателят да работи при иначе по-тихи условия.

„Гордеем се, че клиентите на Qashqai и XTrail разпознават предимствата на нашата уникална технология ePOWER, както чрез ефективността, така и чрез превъзходното изживяване при шофиране, което тя предлага. Постигането на този крайъгълен камък след въвеждането на ePOWER през септември 2022 г. е изключително постижение и свидетелство за смелия, иновативен дух на нашите инженери и специалисти по развойната дейност“, заяви Arnaud Charpentier, регионален вицепрезидент, продуктова стратегия и ценообразуване, регион Nissan AMIEO (Африка, Близкия изток, Индия, Европа и Океания).

ePOWER е ключов компонент от стратегията за електрификация на Nissan, представлявайки перфектната опция за клиенти, които не са готови да преминат към 100% електрически автомобил, но искат да се насладят на безпроблемното ускорение, което само задвижваните от електрически двигател колела могат да осигурят“, каза David Moss, старши вицепрезидент, „Изследване и развитие“, регион AMIEO на Nissan.

Той добави: „От първото представяне до невероятните 100 000 автомобила с тази технология по пътищата, нашето пътуване продължава с ePOWER на Nissan – технологията, която е врата към електрическото задвижване.“

e-POWER на Nissan надхвърля рамките на Европа, излизайки по пътищата на  Австралия и Нова Зеландия в двата от предлаганите там модела, както и в Мароко с Qashqai.

За да отпразнува този важен момент, Nissan повдига капака на двигателя, за да покаже сложната работа на технологията e-POWER.

Като проект на този технологичен спектакъл служат 3D модели на двигателя и трансмисията e-POWER. Използвайки магията на прожекцията, динамичният енергиен поток, задвижващ 100 000 автомобила e-POWER в региона, оживява директно върху екстериора на моделите Nissan Qashqai и X-Trail.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин