AUTO BILD България / Nissan отстрани основния недостатък на 370Z

Nissan отстрани основния недостатък на 370Z


22
авг.
2018

Nissan 370Z вече има почти статус на кластика сред новите автомобили. От лансирането си през 2009 спортният модел не е претърпял съществени промени – и затова модификациите за моделна година 2019 се оказват много полезни. При стандартния 370Z има нов червен металик и нов дизайн за 19-цоловите джанти. Стоповете са затъмнени – както беше преди при Nismo. Дръжките на вратите вече са в друг цвят – не тъмно-, а светлосиво. А при Nismo пред подлакътника има бутон за отключване на багажника. Най-важните промени обаче остават „под ламарините“.

Усилен съединител

Както и при предшественика 350Z, и в 370Z съединителят бързо сдава багажа. Обикновено първата смяна се налага между 50 и 100 хил. км. Затова много собственици залагат на алтернативни части като например на Exedy – съединителят на тази компания има по-дълъг живот и по-голяма термична устойчивост. За моделна година 2018 Nissan се кооперира с Exedy и създава „по-як“ съединител за 370Z – компонентът се поставя на всички модификации с 6-степенна ръчна трансмисия.

Дали съединителят действително е по-издръжлив, бихме могли да кажем чак след продължителен тест, а не след едва 500 км в нашия тестови автомобил. Това, което веднага усещаме, е, че педалът на съединителя вече е с по-лек ход и е по-прецизен – т.е. като цяло по-приятен, както при натискане, така и при отпускане. Така превключването както в града, така и на пистата става по-лесно и по-плавно, а смяната на предавки осигурява още по-голямо удоволствие. По данни на Nissan усилието при натискане на педала е намалено с 25 процента. Ето защо новият съединител прави 370Z по-удобен за всекидневието.

Иначе моделът запазва познатия 3,7-литров V6 с 344 к.с. и 371 Нм. Поздравления, Nissan – двигателят няма никакви проблеми с нормите на цикъла WLTP и ще остане в производство и в бъдеще. Не такъв късмет обаче имаше Subaru WRX STi, което ще бъде спряно от производство заради по-строгите екологични норми. И още една добра новина за феновете на Z. При 10-ия си юбилей догодина моделът със сигурност ще получи специална версия – но и при нея няма да има радикални промени. Apple CarPlay и Android Auto, както и ауспухова система за по-добър звук биха били чудесни „добавки“. Особено с оглед на цената – 95 600 лв. за 370Z Nismo.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин