2025
Докато клиентите в Европа нямат търпение да дойдат евтините модели с марката Firefly, в Китай Nio пуска своя нов флагман ET9 – с който се прицелва в S-класата и компания
Не, това определено не е скромност… Докато автомобилните мениджъри от Стария континент почти не обелват дума за конкуренцията, преди първия ни тест на ЕТ9 Nio ги представя доста уверено – BMW i7, Mercedes S-класа и Audi A8!
Въпреки всички икономически турбуленции, китайците са уверени в успеха си и посягат към звездите със своя нов флагман. Но това е разбираемо. Само за десет години стартъпът си създаде добре име – и спечели уважение по целия свят. И макар че високите цени отблъскват немалко потенциални купувачи (доста повече, отколкото му се иска на шефа на компанията Уилям Ли), модели като EL6 или ET8 получават много похвали.
Nio: нов топмодел с върхови технологии
Докато в момента Ли разработва достъпни малки автомобили за масите под марката Firefly, за да отбележи своя юбилей, Nio пуска нов топмодел – със същински фойерверк от високи технологии.

Гледайки към масивния модел с щедър просвет, мениджърът на проекта Джонатан Райнер определя окачването като „най-интелигентното“ в света. Основният му фокус е върху четирите хидравлични модула, интегрирани в амортисьорите, които благодарение на 48-волтовата технология могат да удължат хода на окачването с повече от 20 сантиметра в рамките на няколко милисекунди.
Позицията на амортисьорите бива преизчислявана 1000 пъти в секунда и дори преди пътниците да усетят неравност върху пътната, ET9 вече я е „изгладил“. „Ние сме 60 пъти по-бързи от класическото въздушно окачване“, хвали се Райнер – осланяйки се на сериозни познания.
В продължение на години цялата флотилия на Nio записва в облак информация за всяка неравност и дупка по китайските пътища. Така ET9 знае повече за пътната обстановка, която така и така неговите камери, лидари и радари постоянно анализират. Затова не е чудно, че Nio нарича технологията SkyRide и сравнява шофирането с полет в космоса.
Ефектно окачване
Да, окачването е наистина впечатляващо. В ежедневния трафик по китайската магистрала между Хефей и Шанхай ET9 се движи солидно и спокойно като презокеански лайнер – и то без да създава усещане, че е прекалено муден или твърде тежък. По междуградските пътища с повече завои колосът се държи невероятно пъргаво – и е изнендващо отзивчив при командите с волана. А на тестовата писта Smart-окачването в комбинация с кормилното управление без механична връзка между волана и колелата (Steer by Wire) и завиващата задна ос с прецизна, но агресивна настройка позволяват да правите с автомобила маневри, които надали бихте си позволили да предприемете с луксозен седан…

Големият „китаец“ се носи почти незабележимо над изкуствени неравности и капаци на шахти със скорост над 60 км/ч, а на калдъръма остава толкова спокоен, че се изкушавате да поставите пирамида с чаши от шампанско на предницата му… а на слалома 5,32-метровият великан се държи като картинг! Направо не е за вярване!
Но окачването далеч не е единственият коз на ET9: както подобава на флагман в лигата с цена 200 хил. лева, по отношение на задвижването също не е пестено: Nio монтира електромотори с мощност 245 к.с. отпред и 462 к.с. отзад – те генерират общо цели 707 к.с.
Благодарение на тях машината ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,3 секунди. И ако по китайските магистрали нямаше поредица от камери за скорост над 120 км/ч, тя можеше да се носи с до 220 км/ч. A при шофиране на извънградски път ще ви трябва време да свикнете да боравите с правоъгълния волан, за да прекарвате достатъчно сигурно машината по завоите.
Стандартен пробег от 650 до 750 километра
И въпреки че батерията на ET9 може да бъде заредена догоре в рамките на половин час на която и да е от всичките 3500 зарядни станции в Поднебесната империя, капацитетът от 100 или 120 кВтч не оставя място за притеснения – според китайския тестов цикъл (който е „по-облекчен“ от европейския), пробегът е 650 или 750 километра.
Продължете на следващата страница