Nio ET7: китайският кошмар на Tesla


18
ян.
2021

Ако Nio успее да реализира плановете си, новите електромобили най-накрая ще бъдат подходящи за дълги пътувания, като страхът от недостатъчния пробег най-накрая ще остане в историята: Китайският производител обяви плановете си да пусне батерия, която трябва да направи възможно изминаването на 1000 километра с едно зареждане. Батерията с капацитет 150 кВтч батерия трябва да бъде с изключително висока енергийна плътност от 360 Вч/кг, което би било с 50 процента повече от топбатерията на китайците към момента – с капацитет 100 кВтч. Тази цел трябва да бъде постигната с помощта на специална технология с твърд електролит.

По-старите електромобили Nio ще могат да бъдат „ъпгрейдвани“ с новата батерия

Тя съчетава няколко интересни компонента, включително специални никелови катоди и аноди от Si/C композит. Nio стартира със 70-киловатчасови батерии през 2018 г., представи 84 през 2019 г. и 100 кВтч в края на 2020 г. Специална особеност на китайските електромобили е, че всички батерии към момента са заменяеми. Следователно може да се предположи, че вече продадените електромобили също ще могат да бъдат оборудвани с новата батерия с капацитет 150 кВтч. Най-добрата новина е, че Nio ET7 със 150 кВтч батерия трябва да покрива повече от 1000 километра с едно зареждане.

Супербатерията ще се появи към края на 2022 година

Nio обещава висока енергийна ефективност и дълъг живот за новата супербатерия. Все още няма подробности за нея. Според Nio новата батерия със 150 кВтч трябва да бъде налична от четвъртото тримесечие на 2022 година. Nio ET7 ще бъде пуснат на пазара през първото тримесечие на 2022 г. и ще стартира с батерия от 70 кВтч. Тази версия в Китай излиза около 112 000 лева. Все още няма информация за времето за зареждане на батерията. В Китай Nio разчита на станции за смяна, при които изтощена батерия се сменя автоматично със заредена в рамките на няколко минути.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >