Nio EL6: този „китаец“ атакува големите електрически SUV на Mercedes, Audi Q8 и BMW (ТЕСТ)

0711
2023

Електрическите автомобили made in China напоследък са доста модерни – и то далеч не само в родината си. В лицето на EL6 Nio вече разполага с голям SUV, който определено има с какво да се похвали. AUTO BILD вече изпробва новия модел

Китайският производител Nio се развива по-бързо от всеки друг на пазара – било то Newcomer или „старо куче“. Марката представя нови модели един след друг – и вече е готова с EL6.

С дължина 4,86 ​​метра и стартова цена около 130.000 лева (със 75-киловатчасова батерия) SUV-ът се позиционира в горния среден клас и е замислен като директен конкурент на Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron и BMW iX. Не, не се шегуваме – мислим го напълно сериозно.

Много място благодарение на дългото междуосие

Това усещане е подплатено от семплия и свеж дизайн с т.нар. „Watchtower“ на покрива, която смътно напомня на табела за такси и интегрира всички сензори за автономно шофиране, така че на по-късен етап ще бъде необходима единствено софтуерна актуализация за активиране на пълния автопилот. Премиум атмосфера ви посреща и в кокпита с малкия дисплей зад волана, голям таблет на централната конзола и радикално изчистено оформление.

Голям и красив: с междуосие 2,92, Nio EL6 се простира на дължина до 4,85 метра. Ето защо на всички места пътниците могат да разчитат на щедро пространство.

И тъй като EL6, напълно очаквано, стъпва на изцяло електрическа платформа с дълго междуосие (2,92 метра) и къси надвеси, той предлага и щедро пространство в интериора. Но защо няма нито жабка, нито багажник отпред (т.нар. Frunk), остава тайна. За сметка на това стандартният багажник не е чак толкова голям със своя обем от 579 до 1430 литра, макар че е с добро разпределение и възможност за товарене на три нива.

Батерии за покупка и срещу абонамент

Nio иска да улесни максимално клиентите си – и затова в Германия предлага модела срещу абонамент на фиксирана стойност, който стартира от 1179 евро на месец и е изключително гъвкав. Но тъй като китайците искат да угодят на всички потребители и искат да предложат и възможност за покупка, ценовата листа става по-сложна – въпреки че всъщност има само два вида батерии и няма почти никакви екстри. Защото ако решите да не се възползвате от абонамента, можете или да закупите автомобила с батерията, или само да наемете батерията.

Кокпитът е редуциран до най-важното и разбира се, е изцяло дигитален. Китайците могат да се гордеят с качеството на изработка.

Ненужно усложнено управление

Подобно на поръчката на автомобила, първият досег с EL6 също е малко сложен. Защото, както често се случва при китайците, които обичат технологиите и дисплеите тип „тъчскрийн“, регулирането на волана и огледалата също става от екрана! А очарователната дигитална асистентка Nomi не помага особено.

Поне на удобните, но прекалено високи седалки има няколко бутона за настройка. А що се отнася до навигация, забавление или поддръжка, Nomi ще се погрижи всичко да става максимално лесно.

EL6 може да бъде поръчан с капацитет на батерията 75 или 100 кВтч – и осигурява пробег до 529 километра.

Но Nomi не е единствената особеност на EL6. Подобно на всички други модели Nio, EL6 също има режим за почивка с наклняващи се седалки, които се изместват много назад, за да можете да подремнете, докато автомобилът се зарежда. Тъй като Nio увеличи мощността при зареждане и сега се нуждае само от 30 вместо от 40 минути за „вдигане“ на батерията от 10 на 80 процента, по-скоро става въпрос за Powernap.

Разбира се, процесът отнема още по-малко време (под пет минути) на станциите за смяна на Nio, където роботите сменят изтощените батерии със заредени срещу абонаментна такса – или когато вземете батерията под наем.

Пробег до 529 километра

Както при всички модели, и тук Nio предлага две опции: EL6 разполага със 75 или 100 кВтч за пробег до 529 километра и винаги с 204 к.с. на предната и 286 к.с. на задната ос. Това прави общо 490 к.с. – значително повече, отколкото при болшинството германски конкуренти, които, разбира се, все още са значително по-скъпи.

Благодарение на половин дузина асистиращи системи и нови спирачки, които автоматично адаптират своята сила и степента на рекуперация към ситуацията на пътя и режима на шофиране, EL6 се характеризира с върхова динамика при шофиране. На хартия „китаецът“ се представя дори по-добре от много модели на Audi и компания, изстрелвайки се за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч и постигайки максимална скорост 200 км/ч.

По-хармонична настройка на окачването

На практика Nio продължава да дърпа напред с всеки следващ модел: EL6 се движи много по-хармонично от големия си събрат EL7, разчита на по-добра свързаност и дава по-обратна връзка при шофиране. Единствено нервните реакции на асистиращите системи са дразнещи. Явно просто китайците следват прекалено прецизно указанията на хората от Брюксел и затова предпочитат да настроят автомобила да предупреждава водача си твърде рано, отколкото прекалено късно.

Вслушване в гласа на клиента

С EL6 Nio отново доказва с каква светкавична скорост се развиват производителите от Поднебесната империя. И то не само защото това е петият нов модел на компанията в рамките на година и Nio има повече електромобили от Audi или VW. Но и защото китайците слушат какво искат клиентите по-внимателно, приемат по-лесно критики и коригират по-бързо грешките си

По-добра настройка: EL6 се движи значително по-хармонично и е по-приятен за каране от големия си събрат EL7.

Така например, докато при някои ID-модели досадният тъчслайдер все още не е осветен, Nio махна лицето на своя Nomi в отговор на многобройни искания от отделни клиенти и сега предлага дигиталния асистент без постоянно ухиленото копче тамагочи на таблото.

Софтуерът е подобрил значително немския си език за една година и тъй като на китайците явно им е писнало да ги „солят“ заради бавното зареждане, токът в EL6 сега тече при 180 вместо при 130 кВт.

Извод

Страхотен дизайн, приятна атмосфера в интериора, обещаващи технологии – Nio предизвиква германските премиум марки вече от година. И EL6 за пореден път доказва колко бързо се учат китайците и колко скоростно прилагат това, което са научили. Те стават все по-добри от модел на модел. EL6 може (все още) и да не е шестица от тотото, но определено е добро решение за клиентите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин