2016
Дали на 1-ви декември 2016 г. в Солт Лейк Сити, щата Юта, ще настъпи революция в развитието на автомобилния транспорт? Или цялата суматоха ще изчезне като водородни атоми в гьол? Около бурно рекламирания електрически камион Nikola One определено има много въпросителни. Според нова информация на производителя Nikola Motor Company (NMC) прототипът, който ще бъде показан в последния месец на годината, ще използва горивна клетка като източник на енергия – поне за пазара отвъд Океана. Първоначално се говореше, че задвижвана с метан, бензин или дизел турбина ще захранва шестте електродвигателя.

Така ще изглежда работното място на водача на Nikola – не много по-различно, отколкото при конвенционалните камиони.
50 соларни станции за зареждане на водород
Освен това и първоначалните данни за мощността са почти двойно по-малки – машината ще разчита на 1000 к.с. и 2700 Нм. Без промяна остават обещаните автономен пробег (над 1900 км), мощната батерия с капацитет 320 кВтч, рекуперацията на спирачната енергия, 15-минутното време за зареждане, ниските експлоатационни разходи, а към тях се добавят и безплатното зареждане на водород за 1 млн. мили. Черешката на тортата: производителят гарантира, че и необходимият водород ще бъде произвеждан без генериране на вредни емисии. Затова от Nikola Motor ще пуснат 50 зарядни станции за водород на соларна енергия до 2020 г.