Новият Leaf с превъзходен резултат в краштестовете


25
апр.
2018

Има ли опасност електромобилите да се запалят в случай на катастрофа? Nissan Leaf определено не – в първия краштест за 2018 на Euro NCAP „японецът“ заслужи пет звезди, въпреки че за тази година критериите бяха чувствително завишени. По този начин новият Leaf (2018) затвърди прекрасните постижения на първата генерация – през 2011 предходното поколение на модела беше първата кола на ток, която успя да се похвали с топоценката.

Сигурност за малки и големи

Екологичният Nissan не демонстрира никакви сериозни слабости в тестовете за безопасност. По отношение на защитата за пасажери изпитващите разкритикуваха слабото налягане при отварянето на шофьорския еърбег – главата на дъмито се беше ударила в интериорен детайл. „Нараняванията“ обаче не бяха тежки. Оценката при челния удар не беше максимална, тъй като коланът не обхвана „тялото“ на манекена достатъчно добре – макар че то беше без „травми“. При тежките странични удари Leaf беше безупречен. Децата в него ще пътуват сигурно – единствено при челен удар дъмито на 10-годишен малчуган разкри опасност от травми в областта на гърба.

В раздел „Защита на другите участници в движението“ (пешеходци и колоездачи) изобщо нямаше причини за мърморене. А при асистиращите системи отчетохме само една малка забележка: липса на разпознаване дали задната седалка е заета. Като цяло обаче нещата са на топниво. „Nissan Leaf идва с много екстри за сигурност и доказва, че безопасността не бива да бъде за сметка на екологията“, обобщават от Euro NCAP.

Какво в правилата промени Euro NCAP?

За да постигнат максималния брой звезди, от 2018 тестваните автомобили трябва да отговарят на по-сериозни критерии. Ето какво беше променено:

От 2018 асистентът за аварийно спиране (изискуем от 2017) трябва да е подобрен. Системите трябва да разпознават не само пешеходци, но и колоездачи и в случаи на такива да инициират спиране. От Euro NCAP разкриват, че това представлявало сериозно предизвикателство за производителите – тъй като колоездачите се движат със значително по-голяма скорост от пешеходците, сензорите трябва да сканират по-голяма зона, а софтуерът – да изчислява по-бързо дали има опасност от ПТП. Освен това се проверява дали системата за разпознаване на пешеходци функционира на тъмно или при смрачаване.

Асистентът вече трябва не само да предупреждава, когато колата напуска лентата си, а и да се намесва активно в кормилното управление. Euro NCAP изпробва дали системата ELK (Emergency Lane Keeping) разпознава границите на пътя без маркировка и я връща в правилната траектория. Системата трябва да възпрепятства изпреварванията при насрещно движение, както и да не позволява смяна на лента, когато друго превозно средство бъде засечено да отива в същата лента. Например: колата се движи в дясна лента и иска да изпревари камион. Колата обаче остава зад камиона, защото друга кола отива от лявата към средната лента и по този начин се създава предпоставка за ПТП.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >