2021
Първо най-важната новина за всички фенове: класическият Mustang продължава да се произвежда. Coupé-то и кабриолетът се предлагат на цена от 82 500 лв. с 4-цилиндров агрегат с 290 к.с. или във вариант с 450 к.с. от V8 двигател. От началото на 2021 г. ще прибавим и Mustang Mach-E, SUV с електрическо задвижване.
Mach-E, името естествено напомня на Mustang Mach 1 от 70-те години, притежава с дължина от 4,71 метра и широчина от 1,88 метра размерите на Škoda Kodiaq. Моделът се предлага със задно или двойно задвижване, електромотори с мощност от 198 кВт (269 к.с.), 216 кВт (290 к.с.) или 258 кВт (346 к.с.) и с два варианта на батерията – капацитет от 76 кВтч или 99 кВтч. На по-късен етап ще се появи и по-мощен вариант GT с 342 кВт (465 к.с.). Батериите са с тегло от 477 (76 кВтч) и 596 килограма (99 кВтч), като пробегът е между 400 и 610 километра (WLTP) в зависимост от варианта.
Все още нямаме право да караме Mach-E, но затова пък се повозихме на мястото до водача за няколко километра. Отпред е доста просторно, а впечатление в кокпита ни направи вертикалният 15,5-инчов тъчскрийн а ла Tesla с мултимедийната система Sync-4. Отзад не е толкова уютно – задната седалка е доста ниско разположена, но принципно предлаганото място в съвсем прилично.
Цените на модела ще стартират от 93 200 лв. (за Германия), като за тези пари получавате Mach-E със задно задвижване, 269 к.с. и батерия с капацитет 76 кВтч. За версия с батерия с капацитет от 99 кВтч и 290 к.с. трябва да приготвите около 109 000 лв., а версията с двойно задвижване струва 108 000 лв. Само между другото: V8 двигателят в класическия Mustang се предлага на цена от 95 500 лв.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател синхронен електромотор Мощност 198 кВт (269 к.с.) Въртящ момент 430 Нм Задвижване Задно задвижване Д/Ш/В 4713/1881/1624 мм Тегло (празен) 2000 кг Багажник 402–1420 л 0–100 км/ч 7,0 сек Макс. скорост 180 км/ч Капацитет на батерията 76 кВтч Разход 16,5 кВтч/100 км Пробег 450 км (WLTP) Емисии CO2 0 г/км Цена от 93 800 лв. (за Германия)
ИЗВОД
Mustang Mach-E е симпатично явление с приятни размери и прилично предлагано място. Любопитни сме за първия тест на модела.