AUTO BILD България / MTM S4 Avant: комбито снаряд

MTM S4 Avant: комбито снаряд

Повишение на мощността от 354 на 425 конски сили, колоувъри и 20-цолови джанти: AUTO BILD тества дали от МТМ са се справили добре с доработката на Audi S4 Avant


27
мар.
2018

Audi S4 Avant е автомобил с балансиран и уравновесен характер. Комбито в сериен вид съчетава прекрасна динамика, приятен комфорт на возене и щедро пространство. Този „леко спортен“ джентълмен не си позволява слабости: той е обичан навсякъде, много популярен, не е прекалено „остър“ в реакциите си и не си позволява прекалена жажда.

Е, има някои хора, за които комбито изглежда като прилежен ученик. Те могат да изпратят „отличника“ с четири задвижващи колела на лагер в МТМ за няколко дни. Не, там няма да развалят добрите му маниери – а просто ще го направят още по-пъргав и по-корав. Допълнителен електронен модул M-Cantronic, както и метален катализатор за по-ниско съпротивление на отработените газове с 2х200 клетки (серийно – 600) вдигат серийните 500 Нм и 354 к.с. на 3-литровия турбомотор до 590 Нм и 425 „коня“. За по-добрата стабилност се грижат окачване KW с колоувъри и 20-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Super Sport, които направо „залепват“ за асфалта. „За десерт“ са подготвени няколко ауспухови тръби с карбон. Няма фолиране, няма спойлери, няма излишна украса.

Ние измерихме 4,5 сек за спринта 0-100 км/ч – това са с 0,4 сек по-малко, отколкото при серийния модел. До 200 км/ч преднината е дори 1,6 сек. Определено се усеща повишението на мощността – макар че ние очаквахме малко повече от 71 к.с. допълнително. Заради по-широките си гуми модифицираното S4 също спира по-добре – с 2 м по-рано от серийната модификация. Окачването KW вар. 3 редуцира максимална люшкането на каросерията и прави кормилното управление „по-послушно“. С опционалния спортен диференциал и система за векторно разпределение на тягата MTM S4 Avant следва точно зададената траектория. Недозавиването сякаш му е чуждо – комбито следва съвсем точно зададената траектория без предницата да „бута“. Наслаждавате се на превъзходно сцепление – благодарение на комбинацията от 4х4 и гумите на Michelin, направо е учудващо колко висока скорост в завой може да поддържа този „товарач“ за семейството.

Въпреки по-ниското окачване и 20-цоловите джанти комфортът на возене е идеален за всекидневието, окачването е „отзивчиво“, само най-грубите неравности не биват филтрирани и достигат до пасажерите. Звукът от ауспуха e станал по-агресивен с новия метален катализатор, но в никакъв случай колата не е станала прекалено шумна и няма да дразни слуха – особено на хората с бензин в кръвта. След тунинга на МТМ S4 Avant не е загубил добрите си маниери – а просто е подобрил уменията си да се налага.

Teхнически данни MTM S4 Avant
Двигател V6, Turbo
Разположение отпред надл.
Работен обем 2995 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 313 (425)/5700
Литрова мощност 142 к.с./л
Нм при об/мин 590/4600
Задвижване 4х4
Трансмисия 8-степ. автоматик
Предни спирачки 350 мм дискови/вентилирани
Задни спирачки 330 мм дискови/ вентилирани
Размер гуми 255/30 R 20
Модел гуми Michelin Super Sport
Дължина/широчина/височина 4745/1842/1370 мм
Междуосие 2825 мм
Обем на багажника 505-1510 л
Цена 151 920 лв.
Измерени стойности        MTM S4 Avant
Ускорение
0-100 км/ч 4,5 сек
0-200 км/ч 16,7 сек
Макс. скорост 250 км/ч (ел. ограничена)
Еластичност
60-100 км/ч (4./5. пред.) 3,4/4,6 сек
80-120 км/ч (5./6./7./8. пред.) 4,6/6,2/7,9/12,1 сек
Спирачен път
100-0 км/ч студ.      33,1 м
100-0 км/ч топли 34,0 м
200-0 км/ч 137,9 м
Тестов разход 10,5 л/100 км А95 Н
Тегло/пол. товар 1777/488 кг
Относителна мощност 4,2 кг/к.с.

Извод

МТМ не залага на визията, а на вътрешните добродетели – като „пипва“ двигателя, окачването и колелата. Така S4 Avant става чувствително (и измеримо) по-бърз, с по-добро кормилно управление – но без всекидневната пригодност да страда от подобренията. Външният вид и звукът не се натрапват – така и трябва да бъде при истински джентълмен с добри обноски.

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления от новия VW Crafter

16
ное.
2016

Със следващото поколение на Crafter VW иска да се наложи при бизнес клиентите – куриери, майстори и др. AUTO BILD изпробва „транспортьора“

Card image cap
Opel Insignia Country Tourer: не е задължително да е SUV!

15
ное.
2017

Opel разшири семейството на Insignia с Country Tourer – а сега за по-високата модификация има нов топдизел. Запознайте се с първите ни впечатления за него!

Card image cap
Продължителен тест: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition

31
авг.
2016

Моля, без стрес през отпуската: пътуванията трябва да са приятни. И затова прощаваме дребните слабости

Card image cap
AMG GT C Roadster – пуристка машина за шофиране със страхотен сексапил

31
мар.
2017

Mercedes-AMG пуска на пазара AMG GT C Roadster като индиректен наследник на SLS Roadster. AUTO BILD тества открития GT!

Card image cap
Първи тест на новото базово Ferrari

10
мар.
2018

То се нарича Portofino и е различно от своя предшественик. AUTO BILD вече го тества!

Card image cap

В последния брой:

Архив >