2018
Audi S4 Avant е автомобил с балансиран и уравновесен характер. Комбито в сериен вид съчетава прекрасна динамика, приятен комфорт на возене и щедро пространство. Този „леко спортен“ джентълмен не си позволява слабости: той е обичан навсякъде, много популярен, не е прекалено „остър“ в реакциите си и не си позволява прекалена жажда.
Е, има някои хора, за които комбито изглежда като прилежен ученик. Те могат да изпратят „отличника“ с четири задвижващи колела на лагер в МТМ за няколко дни. Не, там няма да развалят добрите му маниери – а просто ще го направят още по-пъргав и по-корав. Допълнителен електронен модул M-Cantronic, както и метален катализатор за по-ниско съпротивление на отработените газове с 2х200 клетки (серийно – 600) вдигат серийните 500 Нм и 354 к.с. на 3-литровия турбомотор до 590 Нм и 425 „коня“. За по-добрата стабилност се грижат окачване KW с колоувъри и 20-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Super Sport, които направо „залепват“ за асфалта. „За десерт“ са подготвени няколко ауспухови тръби с карбон. Няма фолиране, няма спойлери, няма излишна украса.
Ние измерихме 4,5 сек за спринта 0-100 км/ч – това са с 0,4 сек по-малко, отколкото при серийния модел. До 200 км/ч преднината е дори 1,6 сек. Определено се усеща повишението на мощността – макар че ние очаквахме малко повече от 71 к.с. допълнително. Заради по-широките си гуми модифицираното S4 също спира по-добре – с 2 м по-рано от серийната модификация. Окачването KW вар. 3 редуцира максимална люшкането на каросерията и прави кормилното управление „по-послушно“. С опционалния спортен диференциал и система за векторно разпределение на тягата MTM S4 Avant следва точно зададената траектория. Недозавиването сякаш му е чуждо – комбито следва съвсем точно зададената траектория без предницата да „бута“. Наслаждавате се на превъзходно сцепление – благодарение на комбинацията от 4х4 и гумите на Michelin, направо е учудващо колко висока скорост в завой може да поддържа този „товарач“ за семейството.
Въпреки по-ниското окачване и 20-цоловите джанти комфортът на возене е идеален за всекидневието, окачването е „отзивчиво“, само най-грубите неравности не биват филтрирани и достигат до пасажерите. Звукът от ауспуха e станал по-агресивен с новия метален катализатор, но в никакъв случай колата не е станала прекалено шумна и няма да дразни слуха – особено на хората с бензин в кръвта. След тунинга на МТМ S4 Avant не е загубил добрите си маниери – а просто е подобрил уменията си да се налага.
Teхнически данни | MTM S4 Avant |
Двигател | V6, Turbo |
Разположение | отпред надл. |
Работен обем | 2995 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 313 (425)/5700 |
Литрова мощност | 142 к.с./л |
Нм при об/мин | 590/4600 |
Задвижване | 4х4 |
Трансмисия | 8-степ. автоматик |
Предни спирачки | 350 мм дискови/вентилирани |
Задни спирачки | 330 мм дискови/ вентилирани |
Размер гуми | 255/30 R 20 |
Модел гуми | Michelin Super Sport |
Дължина/широчина/височина | 4745/1842/1370 мм |
Междуосие | 2825 мм |
Обем на багажника | 505-1510 л |
Цена | 151 920 лв. |
Измерени стойности | MTM S4 Avant |
Ускорение | |
0-100 км/ч | 4,5 сек |
0-200 км/ч | 16,7 сек |
Макс. скорост | 250 км/ч (ел. ограничена) |
Еластичност | |
60-100 км/ч (4./5. пред.) | 3,4/4,6 сек |
80-120 км/ч (5./6./7./8. пред.) | 4,6/6,2/7,9/12,1 сек |
Спирачен път | |
100-0 км/ч студ. | 33,1 м |
100-0 км/ч топли | 34,0 м |
200-0 км/ч | 137,9 м |
Тестов разход | 10,5 л/100 км А95 Н |
Тегло/пол. товар | 1777/488 кг |
Относителна мощност | 4,2 кг/к.с. |
Извод
МТМ не залага на визията, а на вътрешните добродетели – като „пипва“ двигателя, окачването и колелата. Така S4 Avant става чувствително (и измеримо) по-бърз, с по-добро кормилно управление – но без всекидневната пригодност да страда от подобренията. Външният вид и звукът не се натрапват – така и трябва да бъде при истински джентълмен с добри обноски.